گرافیک از دانشکده پزشکی و بیمارستان گوآهاتی (ANI)

دهلی نو [India]، 2 ژوئن (ANI): پزشکان کالج پزشکی و بیمارستان گواته (GMCH) روز چهارشنبه نسبت به حادثه ای که روز گذشته به یک پزشک در منطقه خوجج آسام حمله شد ، اعتراض کردند.

پزشکان در GMCH با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان “خشونت علیه پزشکان را متوقف کنید” اعتراض کردند.

یک پزشک معترض به ANI گفت: “ما خواستار حمایت دولت از این موضوع و اطمینان از ایمنی خود هستیم.”

در همین حال ، انجمن ساکنان پزشکان (RDA) AIIMS ، دهلی نو ، روز چهارشنبه با ارسال نامه ای به وزیر ارشد آسام ، هیمانتا بیسوا سارما ، خواستار اقدام فوری علیه مجرمان شد.

RDA ، AIIMS گفت: “جدی گرفتن حادثه اخیر شامل حمله به یک پزشک در آسام ، انجمن پزشکان مقیم AIIMS نیاز به اقدامات سختگیرانه علیه عاملان تحت قانون بیماری های همه گیر از سال 1897 و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی در آینده دارد.” .

دکتر Seuj Kumar Senapati ، که به مرکز COVID در منطقه Hojai در Assam اعزام شده بود ، پس از مرگ یک بیمار روز سه شنبه توسط یک گروه حمله شد.

دکتر سناپاتی گفت: “همراه بیمار به من گفت که او از صبح ادرار نکرده است. من برای بررسی رفتم و او را مرده یافتم. نزدیکان وی شروع به آزار و ضرب و شتم من کردند.”

به دنبال این حادثه ، انجمن پزشکی هند (IMA) روز سه شنبه در جستجوی قانون موثر و قوی “علیه خشونت در سلامتی” به آمیت شاه وزیر کشور اتحادیه نامه نوشت.

در نامه ای به وزیر کشور ، IMA به حادثه ای در آسام در روز دوشنبه اشاره کرد که در آن گروهی پس از مرگ یک بیمار COVID-19 با حمله به یک پزشک ، گفتند که “یک حمله وحشیانه” به دکتر Seuj Kumar رخ داده است.

هیمانتا بیسوا سارما ، وزیر ارشد وزیر امور خارجه ، روز چهارشنبه گفت ، 24 نفر در ارتباط با ضرب و شتم یک پزشک در منطقه خوجج آسام دستگیر شده اند.

وی در توئیتر نوشت: “24 عامل در این حمله وحشیانه دستگیر شده و کیفرخواست در اولین فرصت تشکیل خواهد شد. من شخصاً این تحقیقات را رصد می کنم و قول می دهم که عدالت محقق شود.”  (ANI)