آنها می گویند افتتاح اجباری حساب بانکی در دهلی از جمله موارد دیگر یک مانع است

اصلاحیه های قانون مقررات مشارکت های خارجی (FCRA) ، که سال گذشته تصویب شد ، و غیره ، سازمان های غیر دولتی مجبور به افتتاح حساب بانکی در دهلی شدند ، کار بسیاری از سازمان هایی را که نمی توانند وجوه خارجی دریافت کنند ، فلج کرد.

سازمان های غیردولتی ثبت شده می توانند برای پنج هدف – اجتماعی ، آموزشی ، مذهبی ، اقتصادی و فرهنگی کمک خارجی دریافت کنند.  ثبت نام FCRA برای دریافت بودجه خارجی از یک سازمان غیردولتی لازم است.  در FCRA 22 591 NGO ثبت شده است.

اکنون یک سازمان غیردولتی دادگاه عالی دهلی را منتقل کرده و خواستار معافیت از مهلت 31 ماه گذشته وزارت کشور اتحادیه برای افتتاح حساب FCRA در شعبه SBI در خیابان پارلمان در اینجا شده است.

خواهان ادعا می کند که قبل از پایان مهلت 31 مارس برای حساب اقدام کرده است ، اما تأخیرهای اداری توسط بانک و وزارت فعالیت های آن ، از جمله ارائه کمک COVID-19 و پرداخت حقوق کارکنان اضطراری ، را به شدت محدود کرده است و همچنین بر فعالیت های خیرخواهانه و آموزشی.

دادگاه در جلسه دادگاه در تاریخ 7 مه بیانیه ای را به وزارت ارسال کرد.

ابیشک جباراج ، وکیل این سازمان غیردولتی ، گفت که بسیاری از سازمان های غیردولتی تحت تأثیر این قانون قرار دارند و مقررات جدید مانع فعالیت های خیرخواهانه در طی شیوع همه گیر است.

“همچنین ارائه کپی از کلیه اسناد و مدارک شخصی لازم از قبیل کپی کارت های Aadhaar و KYC به معتمدین و سایر اعضای سازمان غیردولتی ناراحتی های جدی در ارتباط است.  معتمدان و اعضا در مناطق مختلف کشور زندگی می کنند و جمع آوری اسناد به دلیل محدودیت COVID-19 چالش های بزرگی ایجاد می کند “، گفت: آقای جباراج.

سازمانهای غیردولتی همچنان با مشکلات روبرو هستند حتی زمانی که اداره ملی مدیریت حوادث (NDMA) در تاریخ 6 مه به همه کشورها نوشت که سازمانهای غیر دولتی ، سازمانهای مذهبی ، اعتمادهای مذهبی و اجتماعی را در سطح محلی برای مقابله با “بحران بی سابقه COVID -19” درگیر کنند.  NDMA در 5 مه یک نشست مجازی با 1000 سازمان غیردولتی برگزار کرد.  دبیرکل NDMA Sandjeeva Kumar در نامه ای به ایالت ها گفت که باید یک مرکز هماهنگی NGO در سطح محلی ایجاد شود و دفتر و سایر تدارکات توسط دولت ایالتی تأمین شود.  در این نامه آمده است که سازمان های غیردولتی می توانند خدمات خود را در بازداشتگاه ها و مناطقی که ساعات شب اعمال می شود ارائه دهند و می توان به آنها مجوزهای ویژه داد.

آنیل هبر ، مدیر مرکز دوستی بمبئی سروودایا در بمبئی ، گفت حتی سازمان های غیردولتی که مهلت 31 مارس را رعایت کرده اند نیز نمی توانند بودجه دریافت کنند زیرا وزارتخانه به فرم ارسال شده توسط SBI اجازه نداده است و این سازمان غیر دولتی را مجبور به دریافت بودجه خارجی می کند.

“اصلاحات FCRA ثبت نام کارت Aadhaar خود را برای همه معتمدان اجباری کرده است ، بسیاری از آنها کارت ندارند ، بنابراین حساب تا 31 مارس باز نمی شود.  اکنون وزارت از سازمانهای غیردولتی خواسته است تا 31 ماه مه که قبلاً ثبت شده اند مجدداً ثبت نام کنند … ما چگونه حقوق مردم را پرداخت خواهیم کرد و در مقابل چنین شرایط اداری به کارهای بشردوستانه ادامه خواهیم داد. “

FCRA ، اولین بار در سال 1976 تصویب شد ، در سال 2010 هنگامی که وزارت اقدامات جدیدی را برای تنظیم کمک های خارجی انجام داد ، اصلاح شد.  در سپتامبر گذشته دوباره اصلاح شد.  آخرین اصلاحیه قانون ، مقررات جدیدی را اضافه کرد که کلیه سازمان های غیردولتی را ملزم می کند وجوه خارجی را در یک حساب بانکی در شعبه SBI در دهلی نو دریافت کنند و حساب ها باید در 31 مارس باز شود.  هر حساب بانکی دیگری می تواند به حساب اصلی مرتبط شود ، اما کلیه کمک های مالی خارجی باید در حساب SBI دریافت شود.  این قانون همچنین Aadhaar را به یک سند هویتی اجباری برای کلیه کارمندان ، مدیران و سایر کارمندان اصلی یک سازمان غیردولتی تبدیل کرد و هزینه های اداری را به 20٪ از وجوه خارجی دریافتی محدود کرد ، که قبلاً حد بالای 50٪ بود.  این اصلاحیه همچنین یارانه سازمان های غیردولتی به سازمان های غیردولتی کوچکتر را که در سطح کار می کنند ممنوع کرد.