کوپنهاگن ، دانمارک – اسکلت دو مرد وابسته از عصر وایکینگ ها ، یکی در مرکز دانمارک کشته شده و دیگری در انگلیس هنگام کشتار به دستور یک پادشاه کشته شده ، برای افتتاحیه نمایشگاهی در کپنهاگ در این ماه جمع آوری می شود.

دانشمندان در دو طرف دریای شمال ارتباط ژنتیکی بین اسکاندیناوی ها برقرار کرده اند.  آزمایش های DNA نشان داد “آنها یا برادر ناتنی هستند یا برادرزاده و دایی هستند.” ، اسکه ویلرزلف ، متخصص ژنتیک در دانشگاه کپنهاگ گفت.

مرد اهل جزیره فونن در دانمارک ، 50 ساله بود.  اسکلت آن در سال 2005 در حوالی شهر Otterup حفاری شد.  قد وی 182 سانتی متر (کمی کمتر از 6 فوت) بود ، در اکثر استخوان هایش آرتروز و علائم التهاب در برخی از دنده ها وجود داشت که می تواند سل را نشان دهد ، طبق گفته جسپر هانسن ، موزه موزه شهر اودنز.

این مرد احتمالاً در این حملات شرکت کرده است ، که وایکینگ ها همچنان شناخته شده اند ، زیرا “او همچنین یک ضایعه قوی در لگن چپ خود دارد که ممکن است ناشی از یک ضربه چاقو مناسب باشد.  زخم این ضربه ممکن است به قیمت جان او تمام شده باشد زیرا بهبود نیافته است. “

در آن سوی دریای شمال ، اسکلت مرد جوانی در سال 2008 در یک گور دسته جمعی در نزدیکی آکسفورد انگلیس با بقایای حداقل 35 مرد دیگر پیدا شد.  همه آنها بیش از 1000 سال پیش هنگامی که پادشاه دستور کشتن دهها شهرک نشین دانمارکی را داد ، کشته شدند.

لاسه سورنسن ، رئیس تحقیقات در موزه ملی دانمارک ، گفت: “او بر اثر جراحات گسترده ناشی از چندین سلاح درگذشت.”  در جمجمه او دست کم 9 ضایعه ناشی از شمشیر یا جسم تیز دیگری دیده می شود و اسکلت همچنین نشانه هایی از ضربات چاقو به پشت را نشان می دهد.

این جفت اسکلت به عنوان بخشی از نمایشگاهی با عنوان “Togtet” – دانمارکی برای “The Raid” – که در تاریخ 26 ژوئن در موزه ملی دانمارک افتتاح می شود ، به نمایش در خواهد آمد.

از سال 850 میلادی ، مردم دانمارک به عنوان کشاورز در انگلستان اقامت گزیدند.  پادشاه اتلرد دوم دستور داد دانمارکی ها – بزرگسالان و کودکان – در سال 1002 کشته شوند.

در دوره وایکینگ ها ، که از سال 793 تا 1066 مورد توجه قرار گرفت ، نروژی ها ، معروف به وایکینگ ها ، در سراسر اروپا به حملات ، استعمارها ، فتوحات و تجارت گسترده پرداختند.  آنها همچنین به آمریکای شمالی رسیدند.