هیچ رازی نیست که این بیماری همه گیر بر سلامت روان ما تأثیر بگذارد.

طبق یک نظرسنجی جدید KPMG از کانادایی ها ، 54 درصد اظهار داشتند که سلامت روانی آنها در طی همه گیر شدن دچار شده است ، زنان بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می گیرند.

با تغییر بی وقفه و عدم اطمینان زیاد ، جای تعجب نیست که ما به دنبال پشتیبانی هستیم.  به همین دلیل محتوای درمانی و درمانگران در اینستاگرام (همانطور که برخی آنها را صدا می زنند) شروع به تسخیر کانال های شما کرده اند.  این درمانگران آنلاین از طریق اینفوگرافیک جذاب و بصری خود که باعث از بین رفتن مواردی مانند تعیین مرزها ، آسیب در روابط ، کار کودکانه درونی یا راههای مقابله با غم و اندوه می شوند ، به افراد کمک می کنند تا روابط خود را پیمایند.  که یکی از ابزارهای مقابله با موانع موجود در منابع بهداشت روان است که ما در اینجا در تورنتو با آن روبرو هستیم.

در حالی که همه افرادی که در مورد این داستان با آنها صحبت کردم گفتند که نباید از حساب آنها به جای درمان استفاده شود ، همه آنها معتقد بودند که ابزارهایی که ارائه می دهند می تواند به افراد در بهبود خود کمک کند.

جنیفر سوتار سال گذشته پس از فارغ التحصیلی از مدرسه و در میان یک بیماری همه گیر ، حساب کاربری خود @ crazy.like.jenn را راه اندازی کرد.  سوتار با اتمام برنامه ممتاز مشاوران / وکلای زنان و کودکان مورد حمله در کالج جورج براون ، نگران چشم انداز کار در این بیماری همه گیر و ایمن بودن کار بود.  بنابراین او حساب اینستاگرام خود را به عنوان راهی برای ایجاد جامعه و شروع مشاوره های پشتیبانی شریک خود راه اندازی کرد.

نکته در مورد حمایت همسالان این است که او واقعاً در تلاش است تا با سلسله مراتب “من یک درمانگر هستم ، من این همه آموزش و اقتدار را دارم” برای نگاه کردن به آن به گونه ای که بیشتر شبیه “هی ، همه ما بخشی از این جامعه  همه ما با تجربه و دانش زندگی کرده ایم.  “برای سوتار و دیگران ، این روش می تواند نسبتاً مفید باشد ، زیرا دسترسی به کسانی را که با موانع روبرو هستند فراهم می کند.  سوتار خاطرنشان می کند که حتی او توانسته است بیشتر در مورد خودش بیاموزد ، که بیشتر در تماس تلفنی رایگان و البته حساب های درمانی رایگان اینستاگرام وجود دارد.

اگرچه پدیده درمانگران اینستاگرام چیز جدیدی نیست ، اما حساب های بسیار محبوب در ایالات متحده حداقل از سال 2017 ، جهش در روند در یک سال و نیم گذشته آغاز شده است.  بسیاری از آنها وقت خود را بر تهیه محتوای کاربردی متمرکز می کنند که به مردم در زنده ماندن در هفته خود کمک کند.  گلوریا ژانگ ، روان درمانگر ثبت شده و مدیریت حسابbygloriazhang ، توضیح می دهد که او حداقل یک ساعت در هفته را صرف کار بر روی محتوای شبکه های اجتماعی می کند ، که شامل ایجاد و برنامه ریزی محتوا ، برنامه ریزی برای حداکثر چهار پست ، تحقیق و توسعه محتوا و البته ، گرفتن.  علاوه بر این ، ژانگ پادکست هایی را نیز ضبط کرد و تمرین خودش را انجام داد.  اینستاگرام نه تنها به مشاغل او کمک نکرده است ، بلکه او معتقد است که پویایی قدرت مدل درمانی تغییر کرده و افراد باهوش تر شده اند.

“درک ما این است که مشتری متخصص زندگی خود است و ما به عنوان درمانگر در اینجا نیستیم تا به مردم بگوییم چه کاری انجام دهند ، ما برای توانمند سازی در اینجا هستیم.”

این یک رویکرد جسورانه است ، اما ژانگ می گوید که برای بسیاری از هزاره ها و نسل Z به سمت درمانگرانی که می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند ، گرایش دارند که مایلند در فضایی که احساس راحتی می کنند با آنها ملاقات کنند و به زبان بهداشت روان صحبت می کنند. – علنا.

در حقیقت ، ننگ و دسترسی به خدمات اغلب می تواند مانع از یافتن مراقبت های مورد نیاز افراد شود.  به همین دلیل درمانگران اینستاگرام به افراد کمک کرده اند تا با دقت با رفتار خود کنار بیایند ، احساسات خود را تأیید کنند و به آنها اطلاع دهند که تنها نیستند.  پیروی از این حساب ها می تواند ابزار و زبان شما را در اختیار شما قرار دهد تا روزی به درمان بروید.

امیلی جوسکوس ، یکی از بنیانگذاران Queer Collective ، توضیح می دهد: “امکان دیدن این منابع بصورت آنلاین ، چه از طریق اینفوگرافیک و چه از طریق ویدئو ، مردم را به خود جلب می کند زیرا آنها واقعاً بدنبال این نوع بهبود هستند.”  این تیم یک فضای امن سایبری در نظر گرفته شده است که داستان ها و اینفوگرافیک افراد LGBTQ2S + را به اشتراک می گذارد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

در طی همه گیری ، جوسکوس و بنیانگذار آن Carbon دریافتند که فضایی که ایجاد کرده اند نه تنها آموزش و مشاوره ای در زمینه مدیریت سلامت روان ارائه می دهد ، بلکه فضای بی خطر حاشیه نشینان را برای بیان عقاید افراد فراهم می کند.

“آنچه در گزارش خود دیدیم این است که مردم پاسخ می دهند و تجربیات خود را به اشتراک می گذارند و ارتباط برقرار می کنند.  من فکر می کنم این در واقع نوعی از درمان است که واقعاً ارزشمند است.  کمک می کند تا سلامت روان از بین برود.  “

وی همچنین معتقد است که رشد حساب های درمانی در اینستاگرام نشان می دهد که درمان چقدر مهم است.  جوسکوس گفت: “ما امیدواریم که این گونه با دسترسی جهانی به درمان ما سوزن دولت ما را بکشاند ، که فکر می کنم واقعاً مهم باشد.”

“کسی یک بار به من گفت که پیمایش پشتیبانی نمی کند و البته با کسی که پشتیبانی تک به تک دریافت می کند یکسان نیست.  اما چه کسی می تواند بگوید که شخصی آنچه را که نیاز دارد بدست نمی آورد؟  انواع مختلفی از موانع برای دسترسی به مراقبت های فردی وجود دارد ، که من فکر می کنم اینستاگرام می تواند یک روزنه اخلاقی ایجاد کند. ”

آماندا اسکریور نویسنده و مستقل مستقل در تورنتو است که تمرکز خود را بر روی تصویر بدن و سلامت روان دارد.  می توانید با او تماس بگیرید amascriver