پورتلند، اورگان.  (AP) – بوی تازه امپراطورها از غرفه های بازار شنبه در پورتلند می پیچد.  مردم با نقاب با هنرمندان صحبت می کردند ، در حالی که دیگران چنگال ها ، گردنبندهای بلورین ، لباس های کراوات و لیوان های سفالی را الک می کردند.

این رویداد هفتگی کمتر از سالهای گذشته بود ، اما شرکت کنندگان باسابقه می گویند این نشانه ای از زندگی است که دوباره در مرکز شهر دمیده می شود.

در نه بلوک گذشته ، شرکت ها هنوز با تخته سه لا بسته شده بودند – نام افراد سیاه پوستی که توسط پلیس کشته شدند – یک دستکاری که به نرده ای در مقابل دادگاه فدرال در منطقه ای خفه شده توسط گاز اشک آور در تابستان گذشته هنگامی که هزاران معترض خیابان ها را تصرف کردند ، تکیه داده بود. .  او اکنون تحت فشار یک اردوگاه موقت بی خانمان قرار گرفته است.

صحنه ها مربوط به شهری است که سعی دارد از یکی از تکان دهنده ترین دوره های خود شکل بگیرد ، دوره ای که شهرت آن از یک “پورتلند” عجیب به دیستوپی خشن در ذهن بسیاری از افراد خارجی تبدیل می شود.

شهر شمال غربی اقیانوس آرام بیشتر بخاطر صحنه غذای گیاه راگد ، آبجوسازی های صنعتگر و هیپسترهای دوستدار طبیعت شناخته شده است.

اما سال گذشته ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور پیشین و دولت وی ، به عنوان بخشی از مرکز آن درگیر اعتراضات شبانه ای بود که غالباً به خشونت و درگیری با عوامل فدرال تبدیل می شد ، پورتلند را به عنوان “حوزه قضایی آنارشیست” توصیف می کردند.

اوشن هاول ، استاد دانشگاه اورگان که به تدریس تاریخ و برنامه ریزی شهری می پردازد ، گفت: “احساس می کنم کسی در بعضی مناطق (در پورتلند) بمب انداخته است ، اما فکر می کنم آنها مناطق بسیار بسته ای هستند.”  “من فکر می کنم احتمالاً برخی مشاغل وجود دارد که از بین رفته و دیگر برنخواهند گشت.  و فقط بعضی از افراد هستند که به نظر می رسد از همه چیز می ترسند.  “

مقامات شهری اصرار دارند که پورتلند در هنگام اجرای طرح احیای مجدد – به شکل پاکسازی خسارات اعتراض آمیز ، برانگیختن اردوگاه ها ، افزایش خدمات بی خانمانها و اصلاحات پلیس – انعطاف پذیر است.

اما حتی لیبرال های برجسته شهر نیز از ماه ها اعتراض عدالت نژادی ، تیراندازی شدید ، جمعیت بی خانمان مشهور و محدودیت های شدید COVID-19 خسته شده اند.

هنگامی که بیماری همه گیر در مارس 2020 به پورتلند رسید ، مشاغل سوار شدند ، علائم “باز” ​​نئون را خاموش کردند و کارمندان را به خانه فرستادند.

“یک سال پیش ، هنگامی که در پایان طولانی ترین توسعه اقتصادی تاریخ پس از جنگ جهانی در این کشور بودیم.  ما بیش از 100000 نفر روزانه به این مرکز وارد و خارج می شویم “. آندرو هوان ، رئیس جمهور و مدیر عامل اتحادیه تجاری پورتلند گفت.  “و سپس ، یک شبه ، آنها ناپدید شدند.”

رویدادهای امضا شده پورتلند ، مانند جشنواره گل رز ، آبجوسازی ها و نمایش های نمایشی ، لغو ، به تعویق افتاده یا به طور عملی برگزار شده است.  گردشگران عقب نشینی کردند.  بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط اتحاد بازرگانی پورتلند ، هیچ قسمت دیگری از شهر به وضوح به عنوان مرکز شهر تغییر نکرده است که 80٪ کاهش ترافیک داشته است.

یک سال بعد ، هنوز “جیب” هایی در شهر وجود دارد که شش ماه پیش روی صحنه یخ زده به نظر می رسند.  با این حال ، مقامات می گویند امید و نشانه های قابل مشاهده بهبودی وجود دارد.

فرماندار کیت براون شروع به حذف برخی از شدیدترین محدودیت ها برای COVID-19 در کشور کرده و رستوران ها و بارها ظرفیت آنها را گسترش داده اند.  این کشور هدف خود را برای بازگشایی کامل اقتصاد تا پایان ژوئن یا اوایل ژوئیه تعیین کرده است.

جوان با اشاره به اینکه مشتریان بار دیگر در صف کتابهای معروف پاول و هواداران بازگشت به مسابقات فوتبال تیمبرز قرار می گیرند ، گفت: “ما اکنون در یک چرخه فضیلت به سر می بریم ، جایی که یک عنصر عنصر دیگر را تغذیه می کند.”

وی گفت: “کارمندان اداره شروع به روح بخشیدن به صحنه خرده فروشی و مهمان نوازی می کنند و این سیگنالی برای خرده فروشان و صاحبان هتل است.”

اگرچه همه شهرها با تأثیر COVID برخورد کرده اند ، پورتلند طی یک سال گذشته با چالش های دیگری روبرو شده است ، از جمعیت بی خانمان زیاد گرفته تا آتش سوزی جنگل های یک نسل در نزدیکی گرفته تا طوفان های یخی زمستانی که ده ها هزار نفر انرژی ندارند.  اما حوادثی که شهرت شهر را بیشتر به چالش کشید ، خشونت سیاسی در اوج بیداری نژادی بود.

در تابستان ، هنگام حضور مردم در اعتراضات شبانه علیه عدالت نژادی ، شهر رز مورد توجه قرار گرفت.  تصاویر هزاران نفر که به یاد جورج فلوید در هشت دقیقه و 46 ثانیه روی پل تاریخی Burnside خوابیده اند ، ملت را اسیر کرد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …

اما با گذشت زمان ، صحنه هایی از هرج و مرج پدیدار شد: درگیری های شدید بین معترضان و عوامل فدرال فرستاده شده توسط ترامپ.  در اواخر ماه اوت ، بر اثر برخورد کاروان بزرگی از طرفداران ترامپ و معترضان زندگی سیاه پوستان در خیابان ها ، یکی از طرفداران ترامپ در مرکز شهر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

حتی اگر اکثر اعتراضات در چند بلوک صورت گرفت ، خبر هرج و مرج در سراسر کشور گسترش یافت.

جوآن گفت که شرکت کنندگانی که خشن بودند یا آسیب دیده بودند ، تاثیر منفی بر شهرت شهر داشت.

وی گفت: “و اکنون ما با عواقب آن دست و پنجه نرم می کنیم.”

اعتراضات در شهر ادامه دارد و گاهی به خشونت تبدیل می شود ، اما این فعالیت در مناطق کوچک متمرکز است.

هاول گفت

طبق یک نظرسنجی که ماه گذشته توسط این شهر انجام شد ، 68 درصد از مردم دلیل اصلی آنها برای عدم مراجعه را نتیجه آشوب و اعتراض اعلام کردند.

در ماه های اخیر ، مقامات پورتلند میلیون ها دلار برای تمیز کردن این مرکز اختصاص داده اند – حذف نقاشی های دیواری ، پاکسازی کمپ های بزرگ بی خانمان ها و بازسازی ساختمان های آسیب دیده.

علاوه بر این ، دفتر شهردار شهرت و تلاش برای تغییر نام تجاری را آغاز کرده است.

شهردار تد ویلر امسال در خطاب به ایالت گفت: “ما تصمیم به بهبودی داریم.”  “جامعه ما هر آنچه را که برای پیشبرد آینده بسیار بزرگ تر لازم است ، دارد.”

___

این داستان برای اصلاح دانشگاه اوشن هاول در کدام دانشگاه به روز شده است.  هاول استاد تاریخ در دانشگاه اورگان است ، نه دانشگاه پورتلند.