دولت بایدن در نظر دارد محصولات خورشیدی از چین را از بازارهای ایالات متحده دور نگه دارد ، زیرا شکایات مربوط به کار اجباری در سین کیانگ وجود دارد.

جان کری ، سفیر بایدن ، گفت که احتمال کار اجباری “یک مشکل” است.  وی می گوید واشنگتن در حال تصمیم گیری درباره این است که محصولات خورشیدی سین کیانگ را از بازارهای ایالات متحده دور نگه دارد.

مانع عمده پلی سیلیکونی است که برای ساخت سلولهای فتوولتائیک برای صفحات خورشیدی استفاده می شود.

صنعت جهانی 45٪ از تجهیزات خود را از سین کیانگ ، منطقه شمال غربی ، جایی که حزب کمونیست حاکم به زندانی کردن گسترده اقلیت ها و سایر سوuses استفاده ها متهم شده است ، دریافت می کند.

سایر مناطق چین 35 درصد ارائه می دهند.  فقط 20٪ از تولید کنندگان آمریکایی و سایر تولیدکنندگان است.

این با برنامه های رئیس جمهور جو بایدن برای کاهش انتشار کربن در تغییر آب و هوا با ترویج انرژی خورشیدی و سایر انرژی های تجدیدپذیر ضمن کاهش هزینه ها در تعارض است.

طبق گفته محققان و دولت های خارجی در سین کیانگ ، بیش از 1 میلیون اویغور و دیگر اعضای گروه های قومی مسلمان که بیشتر مسلمان هستند ، مجبور به اردوگاه های بازداشت شده اند.

مقامات به عقیم سازی اجباری اقلیت ها و تخریب مساجد متهم شده اند.

مقامات چینی ادعای سو abuse استفاده را رد کرده و می گویند این اردوگاه ها برای آموزش حرفه ای با هدف توسعه اقتصادی و جلوگیری از رادیکالیسم است.

ایالات متحده و برخی از تأمین کنندگان خورشیدی چینی قول داده اند از تهیه کنندگان که می توانند از کار اجباری استفاده کنند اجتناب کنند.  با این حال ، مشخص نیست که آیا آنها می توانند تقاضای فزاینده را بدون سین کیانگ ، جایی که پکن اجازه بازرسی شغل مستقل را نمی دهد ، برآورده کنند.

بر اساس گزارشی از محققان لورا تی مورفی و نیرولا الیمات از دانشگاه شفیلد هالام انگلیس ، تمام تولیدکنندگان عمده از مواد اولیه سین کیانگ استفاده می کنند و “در زنجیره های تأمین خود خطر بالایی برای کار اجباری دارند”.

هفته گذشته کری به قانونگذاران ایالات متحده گفت: “احتمال کار اجباری” یک مشکل است.  او به “صفحات خورشیدی استناد می کند ، که به اعتقاد ما در برخی موارد با کار اجباری تولید می شود.”

دولت های غربی سفرهای رسمی و محدودیت های مالی را به مقامات چینی متهم به سو abuse استفاده اعمال کرده اند.

دولت آمریکا با اشاره به نگرانی در مورد کار اجباری ، واردات پنبه و گوجه فرنگی از سین کیانگ را ممنوع کرد.

کری گفت ، دولت در حال بررسی این ممنوعیت برای صفحه های خورشیدی سین کیانگ و مواد اولیه است.  وی گفت از وضعیت بازبینی اطلاع ندارد.

مسئله برنامه انتقال نیروی کار دولت است که کارگران را در شین جیانگ با شرکت ها قرار می دهد.

مقامات چینی می گویند این کار داوطلبانه است ، اما مورفی و الیمات می گویند که این امر در “محیطی با زورگیری بی سابقه” اتفاق می افتد و “با تهدید مداوم تحصیل مجدد و بازداشت داخلی سرکوب می شود”.

در این گزارش آمده است: “بسیاری از کارگران محلی نمی توانند این کار را رها یا ترک کنند.”  این برنامه می گوید این برنامه ها “برابر با انتقال اجباری جمعیت و بردگی” است.

مورفی و الیمات گفتند که آنها 11 شرکت را که در انتقال کار اجباری به اویغورها و اقلیتهای دیگر مشارکت داشتند و 90 شرکت چینی و خارجی که زنجیره تأمین آنها تحت تأثیر قرار گرفته بود ، پیدا کرده اند.

آنها گفتند اگر می خواهند تولیدکنندگانی که از کار اجباری استفاده می کنند اجتناب کنند ، تولیدکنندگان باید “تغییرات قابل توجهی” ایجاد کنند.

مورفی و الیمات ادعا می کنند که بزرگترین تولیدکنندگان تجهیزات خورشیدی در جهان – JinkoSolar Inc. ، LONGi Green Technology Technology Technology ، Trina Solar Energy Co.  و شرکت JA Solar Holdings

Trina و JinkoSolar همچنین “امکان انتقال نیروی کار” در کارخانه ها را دارند ، در حالی که بنا به گفته مورفی و الیمات ، مرکز JinkoSolar در یک پارک صنعتی است که دارای زندان نیز است.

JinkoSolar ، LONGi ، Trina و JA Solar بلافاصله به س questionsالات مربوط به گزارش پاسخ ندادند.

در همان زمان ، بحران تأمین ، با افزایش تقاضا ، قیمت پلی سیلیکون را از ژانویه بیش از 100 درصد به بالاترین سطح 9 ساله رساند.

یوهانس برنرویتر ، رئیس تحقیقات برنرویتر آلمان ، در یک ایمیل گفت: “این بازار قبلاً کم عرضه شده است.”

چین هم بزرگترین بازار جهانی تجهیزات خورشیدی است و هم بزرگترین تولید کننده.

این نشان دهنده هزینه های چند میلیارد دلاری دولت طی دو دهه گذشته برای ارتقا انرژی خورشیدی است.  حزب حاکم می خواهد وابستگی خود را به واردات نفت و گاز کاهش دهد ، که از نظر آن ضعف امنیتی است و پیشگام یک صنعت در حال رشد است.

اشباع بیش از حد عرضه ، همانطور که صدها تولید کننده چینی 15 سال پیش به این صنعت هجوم آوردند ، قیمت ها را کاهش داده است.  این امر به رقبای غربی صدمه زد ، اما تصویب انرژی خورشیدی در ایالات متحده و اروپا را تسریع کرد.

هفت نفر از 10 تولید کننده برتر جهان چینی هستند.  شرکت خورشیدی کانادایی  در کانادا ثبت شده است ، اما تولید آن در چین است.  سلول های Q Hanwha کره جنوبی شماره 6 است.

تنها تولید کننده آمریکایی در میان 10 کشور برتر ، First Solar Inc. ، در معرض زنجیره تأمین پلی سیلیکون سین کیانگ قرار ندارد ، زیرا شرکت در Tempe ، آریزونا ، از فناوری فیلم نازک استفاده می کند که به پلی سیلیکون نیاز ندارد.

برنروتر گفت ، تأمین کنندگانی که به بازارهای آمریکا و اروپا خدمت می کنند ، به احتمال زیاد در خارج از سین کیانگ پلی سیلیکون کافی دریافت می کنند.  اما وی گفت اگر کشورهای دیگر نیز چنین الزامی را اعمال کنند ، می توان تجهیزات را قطع کرد.

تأمین کنندگان احتمالی غیر چینی شامل شرکت Wacker Chemie AG آلمان و کره جنوبی مالزی از شرکت OCI هستند.

با این حال ، طبق گفته مورفی و الیمات ، این شرکت ها پلی سیلیکون را نیز از بزرگترین تامین کننده سین کیانگ ، Hoshine Silicon Industry Co.  آنها اسنادی را ذکر کردند که نشان می داد هوشین ، معروف به هشنگ ، در “انتقال کار” دست داشته است.

هوشین بلافاصله به س questionsالات مربوط به گزارش پاسخ نداد.

به گفته گروه تجارت آنها ، انجمن انرژی خورشیدی ، تأمین کنندگان خورشیدی ایالات متحده از سال گذشته در تلاشند زنجیره های تأمین را برای از بین بردن تأمین کنندگان مشکل ساز ترمیم کنند.

در ماه فوریه ، 175 شرکت ، از جمله سلاح های آمریکایی از شرکت های JinkoSolar ، LONGi ، Trina و JA Solar ، تعهدی را برای مخالفت با استفاده از کار اجباری توسط تامین کنندگان خود امضا کردند.

به گفته رئیس گروه ابیگیل راس هاپر ، تغییرات بالقوه باید تا پایان ماه ژوئن انجام شود.

راس هاپر در ماه فوریه به مجله PV USA گفت: “اگر مشتریان و دولت ایالات متحده این درخواست را داشته باشند ، باید سریع حرکت کنند.”

برنروتر هشدار داد که دولت چین “می تواند در تعمیرات اساسی دخالت کند” ، اگرچه هیچ نشانه ای از وقوع آن وجود نداشت.

(AP)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید