چین روز پنجشنبه یک فضاپیما را حمل کرد که سه فضانورد را به بخشی از ایستگاه فضایی منتقل می کند که هنوز برای ساختن بیشترین مدت در مدار کم زمین توسط هر شهروند چینی در دست ساخت است.

یک موشک 2 مارس F که حمل کننده شنژو -12 یا کشتی الهی بود و ماژول ایستگاه فضایی تیانهه را هدف قرار داده بود ، ساعت 9:22 صبح به وقت پکن (0122 به وقت گرینویچ) از مرکز پرتاب ماهواره Jiuquan در شمال غربی استان گانسو شلیک کرد.

شنژو -12 سومین مأموریت از 11 مأموریت است – چهار مأموریت آن به صورت سرنشین دار انجام می شود – برای تکمیل اولین ایستگاه فضایی کامل چین.  ساخت آن در ماه آوریل با راه اندازی Tianhe ، اولین و بزرگترین از سه ماژول آغاز شد.

فضانوردان نی هایشنگ 56 ساله ، لیو بومینگ 54 ساله و تانگ هونگبو 45 ساله باید کار کنند و به مدت سه ماه در تیانهه ، مرکز ایستگاه فضایی آینده بمانند.

بیشتر بخوانید:

اولین خدمه ایستگاه فضایی جدید چین قبل از پرتاب در روز پنجشنبه از اطمینان برخوردار هستند

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

در طول اقامت خود در استوانه ای تیانه ، کمی بزرگتر از اتوبوس شهری ، این سه نفر فناوری ماژول را مورد آزمایش قرار می دهند ، از جمله سیستم پشتیبانی از زندگی آن.

همچنین مردان از نظر چگونگی کنار آمدن در فضا از نظر جسمی و روانی در طی یک دوره طولانی کنترل می شوند.  ماموریت آینده به ایستگاه فضایی شش ماه طول خواهد کشید.

نی روز قبل از پرتاب به خبرنگاران در Jiuquan گفت: “این اولین پرواز سرنشین دار در مرحله ایستگاه فضایی (ساخت و ساز) خواهد بود و من خوش شانس هستم که می توانم اولین باتوم را بدست آورم.”

داستان های محبوب

خانه؟  گاز؟  در اینجا بخشهایی وجود دارد که ممکن است در برابر افزایش تورم افزایش یابد

کوکا کولا در نتیجه کلاهبرداری کریستیانو رونالدو 4 میلیارد دلار غواصی می کند

تیم فضانورد پیشکسوت به عنوان سنگر ثبات و شخصیت معلمی که دائماً دیگران را با س questionsالات دشوار به چالش می کشد ، مورد ستایش قرار می گیرد.

وانگ یاپینگ ، فضانورد دیگر ، که عضوی از تیم ذخیره Shenzhou-12 است ، زودتر به رسانه های دولتی گفت: “تا زمانی که آن را در قلب خود داشته باشیم ، هیچ چیزی برای ترس نداریم.”

وی گفت: “در خدمه ما ، برادر بزرگترمان مانند سوزنی است که در دریا ایستاده است.”

0:44

کاوشگر چینی Chang’e 5 برای جمع آوری نمونه ها روی ماه فرود می آید

کاوشگر چینی Chang’e 5 برای جمع آوری نمونه ها روی ماه فرود می آید – 2 دسامبر سال 2020.

لیو بومینگ ، مانند نی ، یکی از اولین گروه فضانوردانی بود که در دهه 1990 برای برنامه فضایی چین انتخاب شد.

داستان زیر تبلیغ ادامه دارد

لیو که به خاطر عقل خود مشهور بود ، اغلب از همکارانش به عنوان “کوچک ژوگه” ، استراتژیست مشهور نظامی که دو هزار سال پیش در چین زندگی می کرد ، یاد می کرد.

در طول مأموریت Shenzhou-7 2008 ، لیو پس از امتناع از باز کردن دریچه ، از اهرم برای باز کردن استفاده کرد.

تانگ هونگبو ، خلبان 45 ساله نیروی هوایی ، از دسته بعدی فضانوردان است و بیش از یک دهه آموزش دیده است تا اینکه برای اولین پرواز فضایی Shenzhou-12 انتخاب شود.

تانگ روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “من 11 سال صبر کردم و سرانجام آماده هستم و می توانم با قدرت خود کمک کنم.”

از سال 2003 ، چین شش مأموریت سرنشین دار را به راه انداخته و 11 فضانورد را به فضا اعزام کرده است ، از جمله جی جیگانگ که اولین مأموریت راهپیمایی فضایی چینی را هنگام مأموریت 2008 در شنژو انجام داد.

(گزارش کارلوس گارسیا و شوبینگ وانگ ؛ فیلمنامه رایان وو ؛ ویرایش تام هاگ)