روبرت لواندوفسکی در عرض چند ثانیه توپ را از بالای تیر افقی دو بار هدف قرار داده بود که توپ دوباره به پای او رسید.  مشخصات سوئد  مشخصات لهستان  اخبار

درست در مقابل سوئد ایستاده ، مطمئنا بازیکن سال جهان نمی تواند جشن دیگری بگیرد؟  باور نکردنی است ، اما می تواند.

مهاجم لهستانی که مایل به جبران احتمالاً شرم آورترین حذفیات در زندگی حرفه ای خود بود ، در روز چهارشنبه در یک مسابقه وحشیانه چهارشنبه تا پایان مسابقات قهرمانی اروپا دو بار گلزنی کرد ، اما باز هم کافی نبود.

ویکتور کلسون ، نه لواندوفسکی ، در استادیوم سن پترزبورگ آخرین گل را با گل دقیقه چهارم وقت های تلف شده به ثمر رساند تا سوئد 3-2 پیروز شود و در گروه E مقام اول را کسب کند.

برای سوئد ، این یک سفر به گلاسکو برای آخرین بازی روز سه شنبه برابر اوکراین است.  برای لهستان و لواندوفسکی ، این یک خروج زودهنگام دیگر از یک تورنمنت بزرگ فوتبال است.

مهاجم بایرن مونیخ یورو 2020 را با سه گل ترک کرد ، بهترین تساوی خود در جام جهانی یا قهرمانی اروپا بود ، اما بعد از آخرین علامت هواداران لهستانی را تشویق کرد ، تقریباً اشک آور به نظر می رسید.

وی گفت: “این واقعیت که این بهترین یورو است زیرا من سه گل به ثمر رسانده ام ، به هیچ وجه دلداری من نمی دهد.”

“من همه این اهداف مقدماتی را برای دور بعدی می دهم.”

لواندوفسکی نتوانست بیشتر بدهد و در دقیقه 61 با یک کرنر در گوشه بالای دروازه لهستان را از کمبود 2-0 برگرداند و سپس در 84 با آرامش مساوی کند.  او برای جمع آوری توپ و حرکت به جلو در اعماق زمین افتاد.  او با مشت های گره خورده هم تیمی های خود را گوشزد کرد.  او دستان خود را چرخاند تا طرفداران لهستان را بلند کند.

علی رغم همه اینها ، عملکرد او همچنان با توالی استثنایی وقایع در دقیقه 17 به یاد می ماند ، که پرکارترین گلزن این فصل اروپا نمی توانست در تور خالی گلزنی کند.

نه یک بار ، بلکه دو بار

توپ پس از زدن کرنر به تیر عمودی حدود 7 متری ، توپ مستقیم به لواندوفسکی برگشت ، اما او فقط می توانست توپ را در همان قسمت از چهارچوب در بگیرد.  آنچه در پی آمد تقریباً یک مضحکه بود ، زیرا توپ بین پاهای او به دام افتاد و سپس از طریق پاهای هم تیمی لهستانی خود ، گرزه گورز کریکوویاک نیز عبور کرد.

در ورزشگاه صدایی به گوش می رسید و حتی در هنگام نمایش تکرارها در صفحه های بزرگ او می خندید.

در آن زمان ، امیل فورسبرگ پس از 81 ثانیه برای دومین گل سریع تاریخ مسابقات ، قبلاً برای سوئد گلزنی کرده بود.  او در 59 با حمله به ضد حمله دوم شد.

لهستان که از دو بازی اول خود یک امتیاز کسب کرده بود ، برای حرکت به یک پیروزی احتیاج داشت ، اما قبل از اینکه کلازون به عنوان بازیکن تعویضی در سمت چپ آزاد شود ، یک گل نیمه موقعیت را از دست داد تا تغییر کند.

این باعث شد بار دیگر سوئد برابر اسپانیا بالا برود که در یک بازی همزمان به پیروزی 5-0 برابر اسلواکی کاهش یافت.  اگر گل Claeson نبود اسپانیا در گروه اول می شد.

جین اندرسون ، مربی سوئدی گفت: “بازیکنان من جنگجو هستند.”

“آنها به همان شیوه ای که آنها برای یکدیگر فدا کردند ، بسیار شایسته ستایش هستند.”

ناامیدی بزرگتر در سطح بین المللی برای لواندوفسکی است که از رکورد سال بایرن بیرون آمد وقتی 41 گل در یک فصل در بوندس لیگا به ثمر رساند.  او برای گلهای زده در لیگ قهرمانان اروپا ، تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی ، به مکان سوم منتقل شد و اکنون در 122 بازی 69 گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

اما به نظر می رسد او فقط باید به کسب یک عنوان در سطح باشگاه اکتفا کند.  در چهار حضور در یک تورنمنت بزرگ با لهستان ، لواندوفسکی سه بار مرحله گروهی را ترک کرده است.

اکنون او 32 ساله است و احتمالاً فقط دو تورنمنت مهم بین المللی در او باقی مانده است – در صورت صلاحیت لهستان ، یعنی.

مانند لواندوفسکی ، فورسبرگ در یورو 2020 سه گل دارد و افتخار دارد سریعترین گل مسابقات امسال را به ثمر برساند.

فقط بازیکن روسی دیمیتری کریچنکو – در سال 2004 برابر یونان – یک گل سریعتر از فورسبرگ به ثمر رساند ، که یک ضربه برگشتی توسط الکساندر آیزاک را جمع کرد و یک پای چپ و پایین را به ثمر رساند.

این وینگر سوئد را با نتیجه 2-0 پیش برد و در پایان نیمه و با هدایت معاون دژان کولوسفسکی در یک شوت کم پیچ خورد.

در پی جبران هزینه ها ، لواندوفسکی تقریباً به تنهایی لهستان را به بازی برگرداند.

گل دیگر می تواند داستان قابل توجهی از بازخرید را برای مهاجم پس از اشتباهات اولیه او کامل کند.

لازم نبود.  لواندوفسکی گفت: “احساس می کنم این تیم لیاقت بیشتری دارد.”

“شاید کف زدن نیست زیرا ما بیرون هستیم ، اما برای هر آنچه در اینجا داده ایم ، پاداش بسیار ناچیز است.” (AP)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید