گروهی از داوطلبان چند ماه آینده را برای از بین بردن کرم های مهاجم از پروانه های کولی درختان و از بین بردن آنها قبل از تخلیه حشرات از پارک شهر اوتاوا سپری خواهند کرد.

زنجیر پروانه کولی فقط چهار تا شش سانتی متر طول دارد ، اما این حشره کوچک تهدید بزرگی برای پوشش جنگل انتاریو است.

دانشمندان هشدار می دهند که سال 2021 در حال شکل گیری آخرین سال برای گونه های مهاجمی است که در حدود سال 1860 توسط یک حشره شناس فرانسوی به آمریکای شمالی آورده شده و امیدوار است که با کرم های ابریشم از آنها عبور کند.

شارون بدی تقریباً هر روز بعد از ظهر با کمک طرفداران درخت همکارش ، از پارک همپتون 11 هکتاری بازدید می کند و درختان را در گونی پیچیده و از طریق تنه درختان و شاخه ها ، کرم های مینی را جمع می کند.

سپس آنها را با آب صابون می کشد.

بدی گفت: “دو سال از حمله می گذرد ، و آنتاریو را بسیار بسیار بد مورد اصابت قرار می دهد.”

“ما باید این کار را انجام دهیم ، زیرا این سال آخر نیست.”

کرم های پروانه کولی با نقاط قرمز و آبی و کمرهای موی تحریک شده خود متمایز می شوند.  آنها را می توان در دسته های بسیاری از درختان پارک همپتون مشاهده کرد. (Celeste Decaire / CBC)

بدی می گوید کار ، که گاهی اوقات ممکن است کمی گیج کننده باشد ، در پاییز ادامه خواهد داشت و او امیدوار است که در این راه داوطلبان بیشتری استخدام کند.

بدی گفت: “بدترین چیز خلاص شدن از شر آنها پس از مرگ است.”  “گاهی اوقات ما با شفیره برخورد خواهیم کرد و آنها به نوعی شما را اسپری می کنند.”

بدن شارون در مورد محافظت از درختان در برابر کرم پروانه های کولی صحبت می کند:

ساکن شارون بدی می گوید بسیاری از درختان پارک همپتون توسط کرم های پروانه کولی تهدید می شوند و داوطلبان را مجبور به اسیر و از بین بردن هرچه بیشتر آنها می کنند. 1:45

“کنترل این مسئله بسیار سخت است.”

دانشمند کریستین اشمیت گفت: این حشرات شکارچیان طبیعی ندارند زیرا بومی کانادا نیستند.  آنها بخشی از شبکه غذایی طبیعی نیستند.

اشمیت گفت: “مردم میلیون ها دلار صرف تلاش برای کنترل این چیز در طول دهه ها کرده اند.”

“متأسفانه ، وضعیت این است که به محض بیرون آمدن گربه از کیسه ، کنترل آن بسیار دشوار است.”

اگرچه دیدن برخی درختان به طور کامل برگ بریده شده توسط این اشکالات نگران کننده است ، اما اشمید می گوید که او نگران خسارت طولانی مدت نیست زیرا جمعیت چرخه ای است و در نهایت کاهش می یابد.

شارون بادی پس از اینکه داوطلبان آنها را از درختان بیرون کشیدند ، از آب صابون برای غرق شدن و از بین بردن کرم های پروانه کولی استفاده می کند.  (Celeste Decaire / CBC)

او کار Bodie و دیگر داوطلبان را در Hampton Park ستود.

اشمیت گفت: “مطمئناً برای درختانی که به شدت برگ زدایی می شوند مفید است زیرا شما از تنش آن درخت می کاهید.”

“و در یک سال مانند این ، هنگامی که در بهار شرایط خشکسالی وجود دارد ، درختان عوامل استرس زای دیگری را تجربه می کنند.”

اداره جنگل های شهر اتاوا گفت که کارکنان از نزدیک اوضاع را رصد کرده اند و ساکنان را ترغیب کرده اند تا به طور فیزیکی کرم های مایع را از بین ببرند و درختان را در گونی بپیچند.

این شهر گفت که می تواند تحقیقات فشرده ای را برای شناسایی مناطق مورد توجه آنها و همچنین برقراری ارتباط با ساکنان و گروه های اجتماعی در مورد چگونگی محافظت از درختان برای حمله سال آینده آغاز کند.

برخی از درختان در پارک همپتون اوتاوا طی هفته ها توسط کرم پروانه های کولی کاملاً برچیده شده اند. (Celeste Decaire / CBC)