آزاده نیوز

اخبار آزادگان فکر جنگ

۷۴ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

موزه سلطنتی پیش از میلاد در حال بررسی فسیل ناشناخته لاک پشت های دریایی یافت شده در جزیره ونکوور

 

ویکتوریا – موزه سلطنتی بریتیش کلمبیا در حال مطالعه پیش زمینه لاک پشت دریایی ماقبل تاریخ است که در اوایل سال جاری در جزیره ونکوور کشف شد.

به گفته RBCM ، محققان از این کشف هیجان زده هستند ، زیرا فسیل های ناشناخته ممکن است گونه جدیدی از لاک پشت های دریایی باشد که هنوز مورد مطالعه قرار نگرفته است.

علاوه بر این ، این فسیل ها ممکن است فقط یکی از دو گونه شناخته شده لاک پشت های دریایی باستان باشد که فسیل های آنها در منطقه نزدیک به کورتنای پیدا شده است.

دارک لارسون ، مدیر مجموعه دیرینه شناسی RBCM روز سه شنبه گفت: “به هر صورت ، این کشف یک پیروزی برای دیرینه شناسی در بریتیش کلمبیا است.”

“اگر این فسیل گونه شناخته شده ای باشد ، ما اطلاعات جدید زیادی در مورد این گونه خواهیم آموخت ، زیرا این نمونه ها نادر و تاکنون ناقص هستند.”  او گفت.  “اگر یک فسیل گونه ای شناخته شود که برای علم جدید است ، می تواند پیشرفت ما را در درک اکوسیستم های دریایی میلیون ها سال پیش افزایش دهد.”

این فسیل ها با قدمت حدود 84 میلیون سال ، در ژانویه 2021 توسط راسل بال شکارچی فسیل در منطقه رودخانه Pantledge واقع شده است.

حدود 84 میلیون سال پیش ، یک فسیل لاک پشت دریایی که در حاشیه رودخانه Poundledge جاسازی شده نشان داده شده است: (Royal Museum BC)

پس از کشف این فسیل ، بال با انجمن دیرین شناسی جزیره ونکوور تماس گرفت ، که در مورد کشف این موضوع با او گفتگو کرد و تایید کرد که بقایای باستانی احتمالاً یک لاک پشت است.

سپس بال با دفتر RBCM و BC برای اداره مدیریت فسی تماس گرفت که به حفاری فسیل ها کمک کرد.

موزه می گوید این فسیل ها به لطف بودجه شعبه Branch Branch و BC Hydro استخراج شده اند که اطمینان حاصل کردند سطح آب رودخانه پایین است تا بتوان فسیل ها را حفاری کرد.

لارسون گفت: “راسل بال و انجمن دیرین شناسی ونکوور همه کارها را درست انجام دادند.”

وی گفت: “آنها ارزش علمی قابل توجه این کشف را شناختند و بلافاصله تصمیم گرفتند که این فسیل ها در جایی که همه در بریتیش کلمبیا به آن دسترسی و مطالعه خواهند داشت ، اطمینان حاصل کنند.”

از آن زمان به بعد ، این فسیل توسط RBCM جمع آوری شد و تیم دیرینه شناسی موزه به تلاش برای شناسایی لاک پشت باستانی مشغول بودند.

لارسون می گوید از تلاش های توپ سپاسگزار است و سایر اعضای جامعه را ترغیب می کند که مراقب فسیل های جزیره ونکوور باشند.

وی گفت: “بدون بال و سایر داوطلبان کمک کننده ، شاید این نمونه را پیدا نمی کردیم و مطمئناً نمی توانستیم فسیل را به این سرعت بازیابی کنیم.”

مرد کورتن تنها ساکن ونکوور نیست که فسیل هایی را در این جزیره کشف کرده است.

در سال 2020 ، یک فسیل ماهی 25 میلیون ساله به نام یک جمع کننده جزیره که این فسیل را در Souk پیدا کرد ، نامگذاری شد.

در همان سال ، دنده های متحجر دایناسور از رودخانه ای در نزدیکی کورتنای استخراج شد ، جایی که تصور می شود حدود 85 میلیون سال در آنجا بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

پاک کننده Tiger Mauls در باغ وحش Itanagar

 

Palash Karmakar ، همدم پارک پارک بیولوژیکی ایتاناگار ، بعد از ظهر سه شنبه هنگام ورود به محوطه نظافت خود توسط یک ببر کشته شد.

تحقیقات مقدماتی نشان داد که درب قفس ببر پادشاه بنگال پس از غذا بسته نشده بود ، که به او اجازه داد بیرون بیاید و بر روی کارماکار 35 ساله بکشد و بلافاصله او را بکشد.

او برای تمیز کردن حوض به داخل رفته بود.

مرگ غیر طبیعی در ایستگاه پلیس ایتاناگر گزارش شد.

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه مهمتر ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

بازار مسکن در ماه آوریل کند شد ، اما قیمت متوسط ​​همچنان با رکوردی در حال افزایش است

 

گرمای بازار گرم کانادا در ماه آوریل نشانه های کوچکی از سرما را نشان داد ، اگرچه میانگین قیمت فروش تقریباً نیمی از پایین ترین سطح در روزهای ابتدایی همه گیر افزایش یافت.

انجمن املاک و مستغلات کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد خانه های فروخته شده در آوریل 12.5 درصد نسبت به ماه قبل که شلوغ ترین ماه برای کارگزاران است ، کاهش یافته است.

این گروه ، که نماینده کارگزاران کانادایی است ، گفت که فروش 85 درصد از کل بازارهای این کشور ، از جمله تقریباً در همه جا در انتاریو و بریتیش کلمبیا ، کاهش یافته است.

رئیس CREA ، کلیف استیونسون ، گفت: “در حالی که بازارهای مسکن در کانادا بسیار فعال هستند ، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که برخی از عدم تعادل ها طی سال گذشته کاهش یافته است ، چیزی که همه می خواهند اتفاق بیفتد.”

از آنجایی که همه گیر COVID-19 نرخ بهره را به پایین ترین سطح سوق داد ، املاک و مستغلات از سال گذشته در آتش سوخت.  این موضوع در کنار این واقعیت که کانادایی ها از ماه ها قبل تعطیل شده اند ، باعث شده تا برخی از خریداران حاضر شوند برای بدست آوردن خانه مورد نظر خود هر آنچه که لازم است بپردازند.

این قطعاً همان چیزی است که خریدار آینده خانه جوش کلسکوویچ تجربه کرده است.  او و همسرش ماه ها به دنبال خانه ای در نزدیکی محل زندگی خود در پیت میدوز ، بریتیش کلمبیا بوده اند ، اما با وجود پیش پرداخت شش رقمی ، احساس می کنند از بازار بیرون رانده شده اند.

آنها در بالا ادعا کرده اند که تعدادی از خواص را ادعا می کنند ، اما همچنان بیش از حد است.  وی به سی بی سی نیوز گفت: “ما فقط از میزان هزینه ، خرید و بدهی مردم شوکه شده ایم.”

جوشوا کلشکوویچ به همراه همسر و دخترش نشان داده می شود.  این خانواده در تلاش برای خرید خانه در بریتیش کلمبیا هستند ، اما همچنان بازار را ترک می کنند. (جوشوا کلشکوویچ)

وی گفت: قیمت ها با سرعتی بالاتر از آنچه می توانند به پیش پرداخت خود اضافه کنند ، ادامه می دهند.  “ما فکر می کردیم همه چیز پایین می آید یا سرد می شود [but] به راه دیگر رفت [in the pandemic].  “

COVID-19 واقعا مدل های فصلی معمول املاک و مستغلات کانادا را از پنجره بیرون انداخت.

بازار مسکن معمولاً قبل از گرم شدن هوا با بهبود هوا سال را به آرامی آغاز می کند.  در پایان تابستان ، فروش با شروع سال تحصیلی معمولاً کاهش می یابد ، قبل از اینکه خنک شود تا سال دوباره پایان یابد.

اما خاموش شدن COVID-19 در روزهای ابتدایی همه گیری منجر به ایجاد دهانه ای در فروش در مارس و آوریل سال 2020 شد ، قبل از اینکه بعد از شروع مجدد کار در ماه مه فوران کند.

در هر سال دیگر ، فروش در آوریل بیشتر از مارس خواهد بود ، اما مارس 2021 شلوغ ترین ماه برای املاک و مستغلات ثبت شده است.  ریشی سوندی ، اقتصاددان بانک TD ، گفت: تاخیر در ماه آوریل می تواند تغییر جهت – یا دستیابی به موفقیت باشد.

“برای ارزیابی اینکه آیا بازار هنوز در یک حرکت صعودی است یا اینکه واقعیت واقعا درحال سرد شدن است اطلاعات ماه های بیشتری طول می کشد. با این حال ، داستان کوتاه مدت در حال گسترش است ، ما انتظار داریم که با افزایش نرخ بهره و بیشتر فروش در نیمه دوم کاهش یابد قوانین سختگیرانه برای آزمایش های استرس در حال گاز گرفتن است. “” همچنین باید مقداری بخار از افزایش قیمت ها استخراج کند. “

دلال وام مسکن سامانتا بروکس با وام های رهنی در کانادا می گوید که فروش از بالاترین رکورد در حال سقوط است زیرا برخی از وام گیرندگان بالقوه صرفاً منصرف شده اند.

وی به سی بی سی نیوز گفت: “خستگی خریدار واقعی است.”  وی گفت ، اگر 10 ، 20 خانه پیشنهاد دارید ، خسته شده اید و احتمالاً فکر می کنید در حال حاضر وقت خود را تلف می کنید.

“اما این واقعیت است ، زیرا در حال حاضر چیزی در محدوده قیمت برای یک فرد متوسط ​​وجود ندارد.”

تماشا کنید |  دلال وام مسکن سامانتا بروکس می گوید “خستگی خریدار” بر بازار تأثیر می گذارد:

سامانتا بروکس از وام های کانادایی می گوید فروش خانه از بالاترین رکورد در حال سقوط است ، تا حدی به این دلیل که خریداران پس از باخت در جنگ های گران قیمت مناقصه ناامید می شوند. 1:17

در حالی که تعداد فروش مسکن در حال کند شدن است ، افزایش قیمت ها همچنان در حال ظهور است.  متوسط ​​قیمت یک خانه کانادایی فروخته شده در آوریل 696000 دلار بود که نسبت به سال قبل 41.9 درصد افزایش داشت.

CREA می گوید که قیمت متوسط ​​ممکن است گمراه کننده باشد زیرا با فروش در بازارهای عمده مانند تورنتو و ونکوور مخدوش می شود ، بنابراین موضوع دیگری به نام شاخص قیمت مسکن صادر می شود که با بازارهای مختلف و انواع مسکن سازگار است.

اما حتی HPI نیز 23.1٪ افزایش یافته است که بالاترین رشد سالانه از سال 2005 است.

رابرت کاوچیچ ، اقتصاددان بانک مونترال ، می گوید آمارهای آوریل هنوز بازار پررونق مسکن را ترسیم می کند.  وی گفت: “تقاضا بسیار شدید است ، حتی اگر زیر سطح رکورد باشد.”

“این بازار از نظر جغرافیایی و قطعه ای هنوز بسیار قدرتمند است ، حتی اگر احتمالاً در اوج حرکت دیده باشیم – هنوز دور از ماه است.”

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

نهنگ کوهان دار مرده در ساحل هایدا گوای پیدا شد

 

محققان نهنگ در جزیره ونکوور گفتند که کمر معروف به کایاک روز شنبه در ساحلی در هایدا گوئی مرده پیدا شد.

مقامات انجمن آموزش و تحقیقات دریایی (MERS) در یک پست فیس بوکی گفتند که این حیوان 14 متری در ساحل نزدیک رود Tlell در هایدا گوای ، مجمع الجزایر 150 جزیره در سواحل شمالی قبل از میلاد پیدا شد.

MERS گفت که یکی از اعضای جامعه به دلیل داشتن علامتی در سمت راست بالای متیل که شبیه مردی در کایاک است ، به نهنگ ماده لقب داده است.

جامعه گفت که توانسته است نهنگ را در عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط مردم محلی شناسایی کند.

از سال 2004 دیده می شود

وی گفت: این نهنگ از سال 2004 در اطراف شمال شرقی ونکوور دیده شده است ، اما همچنین در جنوب شرقی آلاسکا ، دریای سالیس ، ساحل مرکزی و در آبهای جنوب غربی جزیره ونکوور دیده می شود.

دپارتمان شیلات و اقیانوس روز یکشنبه گفت که مقامات دپارتمان و اولین ملل محلی عکس ها و نمونه های حیوان را جمع آوری می کنند.  این بخش در مورد انجام کالبد شکافی چیزی نگفت.

جامعه گفت این نهنگ حدود 18 سال سن داشته و هرگز زایمان نکرده است.

به گفته وی ، مرگ نهنگ زودرس است و می تواند ناشی از ضربه ناشی از برخورد ، عفونت یا عوارض ناشی از بارداری احتمالی باشد.

غیر معمول نیست که نهنگ های کوهان دار می توانند مردگان را در سواحل کنار ساحل قبل از میلاد بشویند.

یک گزارش عمومی در سال 2019 می گوید که جمعیت نهنگ های کوهان دار در جزیره شمال شرقی ونکوور در حال افزایش است ، به احتمال زیاد به دلیل شکار زیاد در آب های بریتیش کلمبیا.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

مارچند در اوایل دوره غربی به کار می رود تا به بروینز کمک کند سریال را با پایتخت تراز کند

 

برد مارچاند پس از اتمام بازی تا پایان قوانین هم تیمی اش ، 39 ثانیه در وقت های اضافه به ثمر رساند و بوستون بروینز دو تیم با هم موفق شد دوشنبه شب با نتیجه 4-3 تیم واشنگتن پایتخت را شکست دهد و در مرحله پلی آف مرحله یک هشتم نهایی لیگ تساوی را به تساوی بکشاند. تقسیم در هر قطعه.

مارشان از یک بازی قهرمان بوستون بود که در آن او بیشتر از گرفتن ضربه پنالتی پس از سوت سر و صدا ایجاد می کرد تا تولید.  گلزن برتر Bruins که در امتیاز NHL در رده سوم قرار گرفت ، در یک ضربه بعد از کریگ اندرسون در وقت های اضافه بیشتر شبیه خودش بود.

این سری به پلی آف NHL کمک کرد تا با پنج بازی متوالی متوالی ، از جمله چهار گل وقت اضافه ، غیرتمندانه شروع کند.  سرمایه ها و کروک ها قطعاً برای او بیگانه نیستند.  آنها اکنون 9 بازی پیاپی با یک گل در دوره پس از فصل انجام داده اند و این به سال 2012 برمی گردد.

بازی 3 چهارشنبه شب در بوستون است.

در فاصله کمتر از سه دقیقه از ناامیدی خالص در سریال بود.

دو پنالتی در آغاز دوره سوم وقتی گارنت هاتاوی نیمه دوم بازی خود را به ثمر رساند ، بوستون را از ریتم خارج کرد و برتری 12:56 واشنگتن را به دست آورد.  اندرسون – که پس از دریافت دو گل در پنج شوت اول بروینس 38 سیو متوالی انجام داد – سنگین بود تا اینکه هال با ضرب 2:49 با یک ضربه ایستگاهی از کنار دروازه عبور کرد.

بوستون گل های اول گل را از جیک دبروسک و پاتریس برگون به ثمر رساند و 36 دفع توپ را از تووکا راسک انجام داد که دو بار توسط انصراف مورد ضرب و شتم قرار گرفت.  هاتاوی دو بار گلزنی کرد و TJ اوشی شوت را به سمت واشنگتن هدایت کرد ، تیمی که بدون دروازه بان های ویتک وانچک و ایلیا سامسونوف و اوگنی کوزنتسوف میانی بازی کرد و در میانه مسابقه 2 لارس الر را از ناحیه پایین تنه از دست داد.

اندرسون با 44 سیو کار را تمام کرد.

تماشا کنید |  راب پیتزو از CBC Sports پیش نمایشی از مرحله پلی آف بخش شرقی را ایجاد می کند:

East می بیند که Sidney Crosby پیگیری چهارمین جام استنلی خود را آغاز می کند و Big Z برابر تیم سابق خود قرار می گیرد. 2:23

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

گروه حفاظت از داوطلبان می خواهد که یک دودکش در معرض خطر را کنترل و نظارت کنند

 

Maritimes SwiftWatch ، یک برنامه نظارت و حفاظت علمی توسط شهروندان ، از داوطلبان می خواهد دودکش ها را برای ورود دودکش هایی که در این زمان از سال به نیوبرانزویک می رسند ، ردیابی و نظارت کنند.

از دهه 1970 ، جمعیت دودکش ها به سرعت حدود 90٪ کاهش یافته است.  پرندگان به دلیل از بین رفتن زیستگاه در معرض خطر قرار می گیرند.

آلیسون مانتورن ، هماهنگ کننده Maritimes SwiftWatch گفت: “آنها کار خوبی ندارند.”

داوطلبان SwitftWatch در نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا هر بهار بیرون می روند و از سایتهایی بازدید می کنند که معروف است ترجیح آنها برای ورود است.  آنها همچنین به دنبال سایت های جدید هستند.

هدف برنامه حفاظت از حفاظت از مناطق “تا حد ممکن” است.

“آنها به ما کمک می کنند تا با مالکان زمین برای مدیریت و محافظت از این سایت ها در ارتباط باشیم.”

مانتورن گفت: ردیابی و نظارت به سازمان کمک می کند تا دلیل ناپدید شدن پرندگان را بهتر درک کند.

مانتورن گفت: در این استان حدود 10 مکان خواب و 70 مکان تودرتو وجود دارد.

راپیدز دودکش ، پرندگان خاکستری کوچک با مهارت پرواز آکروباتیک ، بیشتر در آسمان بالا دیده می شوند ، با بالهای نوک تیز ، چشم های بزرگ و منقار خود حشرات را می گیرند.

وی گفت: “آنها می توانند دست و پنجه نرم کنند و حشرات را تعقیب کنند.”

زیستگاه معمول در حال کاهش است

قرن ها پیش ، درختان توخالی ، مانند افرا شکر و کاج سفید ، عادت اصلی سرعت دودکش بودند.  اما منبع غذایی آنها نیز در حال کاهش است.

از آنجا که این نوع جنگل چندان رایج نیست ، پرندگان شروع به لانه سازی در دودکش ها می کنند.

وی گفت: “هرچه نخ بیشتری بکشید ، بیشتر متوجه می شوید که همه چیز به هم پیوسته است.”

سرانجام ، پرندگان شروع به لانه سازی در دودکش ها کردند ، اما حتی آنها مانند گذشته نیستند.

سالهاست که جمعیت دودکش از دست دادن زیستگاه رنج می برد. (Ron d’Entremont)

وی گفت: “از دودکش ها مانند گذشته استفاده نمی شود.”

پناهگاه های بزرگ دودکش در سراسر نیوبرانزویک پراکنده شده اند.  یکی در خیابان McLeod در Fredericton گاهی اوقات به عنوان یک جاذبه توریستی به نظر می رسد هنگامی که مردم قبل از رفتن به پایین دودکش برای تماشای هزاران پرنده با هم از بالای ساختمان جمع می شوند.

در سراسر منطقه ، اما ، بسیاری از دودکش ها در حال مدرن سازی و تخریب هستند.  و بسیاری از صاحبان خانه ها به سایر فن آوری های گرمایشی مانند گرمایش پایه اعتماد می کنند.

“این پرندگان واقعاً با یک ضربه مضاعف روبرو هستند.”  او گفت.  “آنها زیستگاه طبیعی خود را از دست می دهند و همچنین زیستگاه مدرن تر و ساخته شده توسط انسان را از دست می دهند.”

محلی برای تماس با خانه

راپیدز دودکش که به آن سیگار برگ پرنده نیز می گویند ، معمولاً بدنبال دودکش های آجری هستند که حداقل یک فوت عرض داشته باشند.

وی گفت: “بدیهی است که دیگر از آن برای گرم کردن و آتش سوزی استفاده نمی شود.”

مانتورن گفت: پرندگان اگر هنوز هنگام بازگشت از زمین های زمستان گذرانی در آمریکای جنوبی هنوز در آنجا باشند ، به زیستگاه اصلی خود وفادار هستند

آنها دودکش هایی را که هیچ لایه فلزی ندارند ترجیح می دهند زیرا می توانند لغزنده و خطرناک باشند.

دودکش های کودک که در یک لانه کوچک زندگی می کنند. (SwiftWatch)

وی گفت: پرندگان همچنین می خواهند لانه های خود را بی سر و صدا و تاریک بسازند و بچه های خود را بزرگ کنند.

راپیدز دودکش نیز پرندگان هوایی محسوب می شوند.  به محض طلوع آفتاب ، آنها دودکش را ترک می کنند و تمام روز را در جستجوی غذا پرواز می کنند.

برخلاف سایر پرندگان ، راپید دودکش فرود نمی آید.

“آنها مانند دارکوب به دیوار چسبیده اند.”

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

سیاستمداران هیچ مشکلی برای ذخیره مواد مخدر ندارند Covid-19: Delhi HC

 

روز دوشنبه ، دادگاه عالی دهلی تمرکز زیادی بر پلیس دهلی داشت و از گزارش دهلی در مورد بسیاری از سیاستمداران که گفته می شود تجهیزات پزشکی و داروهای مورد نیاز برای درمان Covid-19 را ذخیره می کنند ، ابراز نارضایتی کرد.

HC با استناد به گزارش پلیس دهلی “مبهم و سفید شده” گفت ، “فقط به این دلیل که برخی از شخصیت های سیاسی در این امر دخیل هستند ، شما تحقیق نخواهید کرد ، ما چنین اجازه ای نمی دهیم.”

این موضوع مربوط به اتهامات اخیر علیه رهبران سیاسی مختلف از جمله گوتام گامبیر نماینده BJP و رئیس کنگره جوانان هند BV Srinivas است که آنها را به ذخیره مواد مخدر Covid-19 متهم کرده است.

در گزارش تحقیقات خود به HC ، پلیس دهلی گفت که هیچ عقب مانده ای وجود ندارد و سیاستمداران داوطلبانه به مردم کمک می کنند تا از پزشکی کمک بگیرند و هیچ کس فریب نخورده است.

با این حال ، ادعاهای مطرح شده توسط پلیس در گزارش وضعیت خود ، انعکاس خوبی در دادگاه نداشت.

دادگاه گفت که اگر پلیس ادعاهای ویژه علیه هر شخص را بررسی کند ، بررسی خواهد کرد و سپس گزارش را تشکیل خواهد داد.

“شما می دانید که چند نفر در اثر کمبود این داروها جان خود را از دست داده اند؟”  بنابراین برخی از مسئولیت ها را برطرف کنید. “

با این حال ، دادگاه گفت از آنجا که پیش بینی می شد این داروها به یک موسسه خیریه عمومی تحویل داده می شود ، امیدوار و انتظار داشت که این مواد برای منافع سیاسی جمع نشود.

دادگاه یک PIL را درخواست کرد که ادعای FIR مبنی بر اینکه سیاستمداران قادر به تهیه مقادیر زیادی و توزیع داروهای COVID-19 بودند ، در حالی که بیماران از پست به پست دیگر برای دریافت دارو می دویدند ، شنید.

قاضیان نیمکت Vipin Sangi و Jasmit Singh از پلیس خواسته اند که طی یک هفته گزارش وضعیت بهتری ارائه کند و به وضوح ذکر کند که چگونه داروهایی که در کمبود زیادی هستند با قیمت های بالاتر در بازار سیاه فروخته می شود ، توسط تعداد کمی از مردم به مقدار زیاد تهیه می شود.

وی همچنین از amicus curiae خواست تا گزارشی در این مورد تهیه کند.“رهبران سیاسی هیچ شغلی برای نگهداری سهام این داروها ندارند.  ما انتظار داریم که آنها را به مدیرکل خدمات بهداشتی (DGHS) تحویل دهیم ، وی سپس آنها را برای بیماران فقیر و نیازمند در بیمارستان های دولتی توزیع خواهد کرد.  این بهترین روش برای انجام خدمات عمومی است “، افزود: اگر آنها قصد انجام یک کار خیر عمومی را دارند ، باید خودشان بروند و لوازم را تحویل دهند.

گزارشی درباره وضعیت پلیس می گوید که رهبران سیاسی ، از جمله گامبیر ، سیاستمداری که به کریکت تبدیل شده است ، در واقع به مردم کمک می کنند تا از طریق دارو ، اکسیژن و اقلام مربوطه از آنها مراقبت های پزشکی را دریافت کنند و هیچ پولی دریافت نکرده اند و کسی فریب نمی خورد .

پلیس ، به نمایندگی از وکیل دائمی سانجی لاو ، گفت که تحقیقات در مورد پرونده های ادعا شده به صورت روزانه انجام می شود و علاوه بر گامبیر و سرینیواس ، افسران آن ، رئیس کنگره دهلی پرادش ، Chaudhari Anil Kumar ، نماینده سابق کنگره MLA. شارما ، سخنگوی BJP هریش هورانا و AAP MLA دلیپ پندی.

معاون رئیس کنگره (دهلی) علی مهدی ، بلوک آدیاکش کنگره (دهلی) آشوک باگل و نماینده سابق مجلس ، بیژنور شهید صدیقی نیز توسط مقامات مورد بررسی قرار گرفتند.“تحقیقات انجام شده تاکنون نشان داده است که همه کسانی که ادعا می شود داروهای انباشته و غیره دارند ، در واقع به مردم کمک کرده اند تا از طریق داروها ، اکسیژن ، پلاسما یا تخت بیمارستان از مراقبت های پزشکی برخوردار شوند و شخص پاسخگو برای کمک ارائه شده پول دریافت نکرده است و بنابراین کسی فریب داده نشده است.  توزیع / کمک داوطلبانه و بدون تبعیض است “، در گزارش پلیس آمده است.

پلیس برای تحقیقات و تکمیل تحقیقات شش هفته به طول انجامید ، که به دلیل اینکه در حال حاضر بیماری همه گیر در جریان است و پلیس به دلیل بدهی به شهروندان ، با این بحران مخالفت می کند ، توسط دادگاه رد شد.

دادگاه پرسید: “این تحقیقات مبهم و سفید شده چه فایده ای دارد؟”  چگونه می توانید این کار را رها کنید؟  همه گیری در حال حاضر است ، شما باید اکنون اقدام کنید.  ما روشن می کنیم که این را نمی پذیریم.  منظور ما تجارت است.  وقت کافی داشتید ، این کاملا غیر قابل قبول است.  احزاب سیاسی هیچ کنترلی در کنترل این همه گیری ندارند … “

نیمکت گفت: مردم باید عاقلانه عمل کنند و دلیلی برای خرید عمده این داروها و توزیع آنها برای بدست آوردن حسن نیت ندارند ، در حالی که دیگران مجبورند آنها را با قیمت بسیار بالاتر به رنگ سیاه خریداری کنند.

وی یک معتاد کنترل را به عنوان طرف دعوی معرفی کرد و برای 24 مه اخطاریه ای را برای او ارسال کرد.

در بیانیه ای که پلیس به عنوان بخشی از گزارش خود ارائه داد ، گامبیر گفت که به عنوان یک نماینده عمومی ، او وظیفه دارد هر کاری که می تواند انجام دهد تا هر گونه پشتیبانی را که مردم به آن نیاز دارند ، به ویژه در زمان کنونی بیماری همه گیر و هر گونه تلاش توسط هر شهروند برای تسکین انسان عادی باید در این زمان آزمایش مورد استقبال قرار گیرد.

وی گفت که توزیع داروها برای رفاه و حمایت عمومی کاملاً رایگان است.

خواهان دیپاک سینگ ، رئیس بنیاد Hruduya و یک ملی تیرانداز ملی ، سال کرد که چگونه سیاستمداران قادر به تهیه سهام بزرگ دارو بدون مجوز لازم تحت قانون داروها و لوازم آرایشی هستند در حالی که عموم مردم دریافت نمی کنند.

وقتی پلیس ادعا کرد که پزشک خاصی این داروها را تهیه کرده است و از طریق آن برخی از رهبران اقدام به سنجش کرده اند ، دادگاه اظهار داشت که باور کردن اینکه پزشک به بازار برود و این داروها را به مقدار زیاد هنگام تهیه دارو تهیه کند ، دشوار است. کمبود دارند

لاو گفت که اگر دادگاه این دستور را بپذیرد ، پلیس امروز لوازم را توقیف می کند.

بنابراین دادگاه گفت که مصادره مستقیم نیست و اگر قانون آن را پیش بینی کند ، پلیس مسیر خود را ادامه می دهد.

این دادگاه می گوید در صورت کشف جرمی قابل پیش بینی ، دادگاه انتظار دارد که پلیس FIR را تشکیل دهد.پیش از این ، دیوان عالی کشور از پلیس خواست پرونده های سیاستمداران را که ادعا می شود Remdezivir را در پایتخت ملی خریداری و توزیع کرده اند ، بررسی کند.

ویرگ گوپتا ، وکیل ، به نمایندگی از دیپاک سینگ ، گفت که باید اقدامات سختی علیه سیاستمداران آسیب دیده انجام شود.

(با ورودی های PTI)

برای روزنامه نگاری عمیق ، عینی و مهمتر از همه متعادل ، برای عضویت در مجله Outlook اینجا را کلیک کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

بیت کوین به کمترین میزان 3 ماه خود می رسد و سپس در توییت های مشک تجمع می کند

 

لندن – بیت کوین روز دوشنبه در یک جلسه ناپایدار که در آن سرمایه گذاران ابتدا ارزهای رمزپایه را می فروختند و سپس ارزهای رمزنگاری شده را پس از توئیت های الون ماسک رئیس تسلا در مورد دارایی بیت کوین سازنده ، از پایین ترین سطح سه ماهه افزایش یافت.

در آخرین توییت خود ، ماسک گفت: “تسلا حتی یک بیت کوین فروخته نیست.” این توضیحات آشکار پس از توییت های آخر هفته ارائه شد ، اشاره به این که تسلا در حال بررسی است یا ممکن است برخی از دارایی های عظیم خود را قبلاً فروخته باشد.

ماسک با اشتیاق خود به کلاس دارایی بازارهای رمزنگاری را تحریک کرد ، اما اخیراً تجارت را متزلزل کرده است ، به نظر می رسد بیت کوین را به نفع تمسخر یکبار مصرف خود ، dogecoin خنک می کند.  زرافه ها شروع به ترساندن حتی تجار فولاد کرده اند.

بیت کوین در روز دوشنبه با بیش از 9 درصد کاهش به 42185 دلار رسید که پایین ترین سطح از 8 فوریه است ، اما در ساعت 0911 به وقت گرینویچ به حدود 45190 دلار بازگشت.

اتر مرتبط با بلاکچین اتریوم به 3،123.94 دلار سقوط کرد و سپس به 3،540 دلار بازگشت.  Dogecoin نزدیک به 7 درصد کاهش یافته است ، که هر سه اخیراً.

نیل ویلسون ، تحلیلگر ارشد بازار در Markets.com ، گفت: “پاپ زیبا ، اما این در مقایسه با فروش مشک که اخیراً انجام شده است ، کمی است.” در مورد بیت کوین چیز جدیدی نمی توانم بگویم – بی ثبات ، بسیار حدس و گمان ، آسان برای اداره کردن ؛ حباب. “

در ماه فوریه ، تسلا فاش کرد که در سه ماهه اول 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرده است.  در اواخر آوریل ، ماسک گفت که این شرکت 10 درصد سهام خود را “برای اثبات نقدینگی” فروخته است.

بیت کوین که به عنوان یک ابزار پرداخت طراحی شده است ، برای تجارت در اقتصادهای بزرگ بسیار مورد استفاده قرار نمی گیرد ، که به دلیل نوسانات زیاد و معاملات نسبتاً گران قیمت با مشکل مواجه می شود.

محبوب ترین ارز دیجیتال در حال حاضر با یک سوم کاهش نسبت به بالاترین سطح خود در اواسط ماه آوریل ، و شکسته شدن اطلاعات جریان نقدی JPMorgan نشان می دهد که سرمایه گذاران در هفته های اخیر از موقعیت خود خارج شده اند.

روز چهارشنبه ، ماسک گفت که تسلا به دلیل نگرانی های زیست محیطی در مورد استفاده از انرژی برای پردازش معاملات ، پذیرش بیت کوین را به عنوان پرداخت متوقف می کند.  وی روز یکشنبه با دفاع از این تصمیم ، حدس زد که تسلا ممکن است دارایی های خود را فروخته باشد.

یک حساب توییتر تایید نشده در حال تماس است او گفت: @ CryptoWhale: “بیت کوین ها در سه ماه آینده وقتی متوجه شوند تسلا بقیه دارایی های # بیت کوین خود را رها کرده است سیلی خواهند خورد. با میزان نفرتی که elonmusk دریافت می کند ، من آن را سرزنش نمی کنم …”

در پاسخ ، ماسک نوشت: “واقعاً”.

مشخص نبود که آیا او فروش را تأیید کرده است یا فقط به این واقعیت اشاره کرده است که با انتقاد روبرو است ، تا اینکه روز دوشنبه در توییتی روشن شد.

ماسک گفت که تسلا بیت کوین خود را نمی فروشد ، اما ارز رمزنگاری شده از زمانی که ماسک به تسلا مراجعه کرد ، آن را به عنوان پرداخت قبول کرد ، تقریباً یک چهارم کاهش یافته بود.

Dogecoin همچنین هنوز به طور کامل از ماسک بهبود نیافته است ، و آن را “سر و صدا” توصیف کرده است ، اگرچه هفته گذشته قیمت را افزایش داد و گفت که این کار برای بهبود اثربخشی آن تلاش می کند.

برای یک کلاس دارایی که در سال جاری افزایش یافته است ، با افزایش dodgecoin حدود صد برابر ، اتر بیش از چهار برابر شده است و بیت کوین 45 درصد افزایش می یابد ، برخی از آنها شروع به زمان سواری وحشی می کنند.

کریس وستون از Pepperstone مستقر در ملبورن گفت: “چرا من می خواهم الان بیت کوین بخرم – حتی اگر من یک گاو نر باشم – تا زمانی که انحلال به پایان برسد و شما هیچ ادغامی در قیمت مشاهده نمی کنید؟”

برای روشن شدن حدس و گمان ، تسلا حتی یک بیت کوین فروخته نیست

– ایلان ماسک (elonmusk) 17 مه 2021

وقتی بیت کوین ها بفهمند تسلا بقیه اعضای آنها را رها کرده است ، در سه ماه آینده سیلی خواهند خورد # بیت کوین مزارع

با میزان نفرت @الون ماسک خوب ، من او را سرزنش نمی کنم …

– آقای نهنگ (CryptoWhale) 16 مه 2021

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

سهام آسیایی پس از مرزهای ضد ویروس تایوان و سنگاپور مخلوط شد

 

پکن – بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه پس از افزایش محدودیت های ضد ویروس کرونا و تایوان و سنگاپور و بزرگترین افت هفتگی وال استریت در سه ماه گذشته ، بازارهای سهام آسیا مخلوط شدند.

شانگهای و هنگ کنگ پیشرفت کردند ، در حالی که توکیو و سئول امتناع کردند.

معیار وال استریت S&P 500 در روز جمعه افزایش یافت ، اما هفته را با 1.4 درصد به پایان رساند.

تایوان و سنگاپور اعلام کرده اند که محدودیت در اجتماعات عمومی و سایر محدودیت ها در آخر هفته در پی افزایش عفونت های جدید ، نگرانی ها را در مورد بهبود اقتصادی منطقه ایجاد کرده است.

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه پس از آنکه تایوان و سنگاپور محدودیت های ضد ویروس کرونا را افزایش دادند و وال استریت به بزرگترین افت هفتگی خود در سه ماه گذشته رسید ، مخلوط شدند.

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه پس از آنکه تایوان و سنگاپور محدودیت های ضد ویروس کرونا را افزایش دادند و وال استریت به بزرگترین افت هفتگی خود در سه ماه گذشته رسید ، مخلوط شدند.

IG Jun Rong از IG در گزارشی گفت: “نگرانی در مورد احیای ویروس ممکن است در منطقه باقی بماند.”

شاخص کامپوزیت شانگهای پس از آنکه دولت چین از رشد هزینه های خرده فروشی ، تولید و سرمایه گذاری در آوریل نسبت به سرعت انفجاری قبلی آهسته شد ، با رشد 1 درصدی به 3524.04 رسید.

Nikkei 225 در توکیو با افت 0.8٪ به 27867.96 رسید ، در حالی که Hang Seng از هنگ کنگ با 0.6٪ پیشرفت به 28204.14 رسید.

کوسپی در سئول 0.4٪ کاهش یافت و به 3139.93 رسید ، در حالی که S & P-ASX 200 در سیدنی 0.3٪ به 7036.70 افزود.

Sensex هندی 1٪ با 49،207.64 افتتاح شد.  نیوزیلند و سنگاپور پیروز شدند ، در حالی که بانکوک و جاکارتا شکست خوردند.

180 مورد ویروس کرونا در تایوان و 15 مورد در سنگاپور در مقایسه با هزاران مورد در هند متوسط ​​است.  اما بهبودی در اقتصادی که به نظر می رسد این بیماری را تحت کنترل داشته اند ، نگرانی هایی را ایجاد کرده است.  مالزی ، تایلند و فیلیپین در پاسخ به عفونت های در حال رشد ، زودتر کنترل خود را بدست آوردند.

تایلند ، که موفق شد با بستن مرزهای خود و اعمال قرنطینه های اجباری ، شیوع بیماری را تا حد زیادی تحت کنترل درآورد ، روز دوشنبه تقریباً 10 هزار مورد تازه تأیید شده را اعلام کرد.  حدود دو سوم آنها در زندان بودند.

رابرت کارنل از ING در گزارشی گفت: “شما زمان زیادی برای گرفتن آن ندارید تا بتوانید با وضعیتی مشابه هند کنار بیایید.”  تأثیر اقتصادی تا حد زیادی به “موفقیت آمیز بودن اقدامات فعلی در حال حاضر” بستگی دارد.

سود وال استریت در روز جمعه توسط سهام فناوری هدایت شد.  خرده فروشان ، بانک ها و سهام صنعتی نیز افزایش یافتند.

S&P 500 با رشد 1.5 درصدی به 4173.85 واحد رسید.  میانگین صنعتی داو جونز 1.1 درصد به 34382.13 افزوده و در پایان هفته 1.1 درصد افت داشته است.  Nasdaq با افت 2.3 درصدی 2.3٪ به 13،429.98 رسید.

به دنبال این سه روز فروش زیاد ، ناشی از نگرانی سرمایه گذاران در مورد رشد احتمالی تورم در ایالات متحده.  شاخص های اصلی در هفته گذشته به بالاترین سطح رسیده بودند.

اپل ، مایکروسافت ، فیس بوک ، آمازون دات کام و شرکت مادر گوگل 1٪ یا بیشتر رشد کردند.

داده های دولت در روز جمعه نشان داد که هزینه های خرده فروشی ایالات متحده در ماه آوریل در سطح ماه قبل ثابت مانده است ، اما این میزان کمتر از پیش بینی افزایش 1 درصدی نسبت به ماه مارس است.

در بازارهای انرژی ، معیار ایالات متحده در تجارت الکترونیکی در بورس کالای نیویورک با 3 سنت افزایش به 65 دلار و 40 سنت در هر بشکه رسید.  این قرارداد در روز جمعه 1.55 دلار و 65.37 دلار برنده شد.  هر بشکه نفت خام برنت که برای قیمت گذاری نفت بین المللی مورد استفاده قرار می گرفت ، در لندن با 3 سنت کاهش به 68 دلار و 68 سنت در هر بشکه رسید.  این در حالی است که 1.66 دلار بالاتر از جلسه گذشته با 68.71 دلار بسته شد.

دلار در 109.36 ین ثابت ماند.  یورو از 1.2143 دلار به 1.2129 دلار کاهش یافت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده

اکسیژن رسانی در بلاگاوی به 27 کیلومتر می رسد

 

معاون کمیسیون MG Hiremath روز یکشنبه گفت ، اکسیژن رسانی به بیمارستانهای COVID-19 در منطقه بلاگاوی تقریباً دو برابر شده است.

میزان کل اکسیژن تحویل داده شده به منطقه بلاگاوی تاکنون 15 کیلومتر بوده است.  اما اکنون به 27 کیلومتر رسیده است.  دولت ایالتی از این تعداد 22 کیلومتر و سه واحد اکسیژن محلی – پنج کیلومتر تأمین می کند.  معاون کمیسیون به خبرنگاران گفت که در حال حاضر کمبود اکسیژن وجود ندارد.

دولت منطقه با تقاضای انجمن پزشکی هند موافقت کرد تا بافر قابل دسترسی از 50 سیلندر اکسیژن را همیشه نگه دارد.  وی گفت: ما همچنین با بانک های اکسیژن متحرک مانند اتوبوس ها و آمبولانس های مجهز به اکسیژن کار می کنیم.

دولت اتاقهای نظامی را برای COVID در بلاگاوی و سایر گروگانها ایجاد کرد.  کارکنان این اتاق ها به همه افرادی که آزمایش مثبت داده اند و در خانه هایشان جدا شده اند ، مشاوره می کنند ، با آنها تماس گرفته و مشاوره پزشکی می دهند.

در مجموع 25 مرکز مراقبت از COVID در این منطقه افتتاح شده است.  آنها در مجموع 980 تخت خواب دارند.

در مجموع 4146 تخت در بیمارستان های دولتی و خصوصی در این منطقه وجود دارد و 2،144 بیمار مبتلا به COVID-19 تحت درمان هستند.  از مجموع 10،464 مورد فعال ، 8،320 در منزل منزوی هستند.

از 38.77 لک هدف مورد نظر برای واکسیناسیون در منطقه ، 6.7 لک دوز خود را دریافت کردند.  از این تعداد ، 5.4 لاک دوز اول و 1.27 لاک – دوز دوم خود را دریافت کردند.

در گروه سنی هدف تازه تأیید شده از 18 تا 44 سال 23 نفر وجود دارد.  از این تعداد ، 4125 نفر واکسن خود را دریافت کرده اند.

دولت ایالت 12902 ویال تزریق Remdesivir را تحویل داد.  از این تعداد ، 152 مورد در دسترس بیماران است و بقیه مورد استفاده قرار گرفته اند.

درجه مثبت شدن به 38.43 increased و میزان بهبودی 75.91 increased افزایش یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عرفان علیزاده