انتظار می رود Tauktae در 18 ماه مه از سواحل گجرات عبور کند.

پیش بینی می شود طوفان طوفانی Tauktae (تلفظ Tau’te) در دریای عرب تا 16 ماه مه به طوفان بسیار شدید طوفان تشدید شود و سرعت باد تا 17 مه به 160 کیلومتر در ساعت برسد.

باران شدید همراه با طوفان موجب کشته شدن دو نفر در محله های ارناکولام و کوژیکودا در کرالا شد و بیش از 2000 نفر را مجبور به انتقال به 71 اردوگاه کرد.  وزیر ارشد پینارای ویجایان با استناد به داده های اداره هواشناسی هند (IMD) گفت که ایالت بارندگی به طور متوسط ​​145.5 میلی متر در روز شنبه ثبت کرده است ، در حالی که بخش های انرژی و کشاورزی خسارت عمده ای را گزارش کرده اند.

طوفان Tauktae |  IMD سیگنال قرمز برای 9 منطقه در کرالا صادر می کند

طوفان به سمت شمال حرکت کرد و در حدود 250 کیلومتری جنوب غربی Panjim-Goa و 620 کیلومتری جنوب غربی بمبئی قرار داشت.  جزایر لاکشوادیپ و محله های گات تامیل نادو نیز بارندگی قابل توجهی را تجربه کردند.

پیش بینی می شود طی 48 ساعت آینده باران در سواحل کارناتاکا ، ماهاراشترا و گجرات شدت بگیرد و به مزارع ، خانه های کاهگلی و جاده ها خسارت وارد کند.  به ماهیگیران هشدار داده می شود که از دریا دور نشوند.  IMD انتظار دارد تا Tauktae ساحل گجرات بین Porbandar و Nalia را در حوالی 18 مه بعد از ظهر یا عصر با سرعت باد به 175 کیلومتر در ساعت لمس کند.

پیش بینی های فعلی باران شدید در مناطق ساحلی گجرات را شامل می شود ، از جمله بارندگی بسیار شدید در جوناگاد و گیر سومات و بارندگی شدید تا بسیار شدید در ساوراشترا ، کاچ و دیو ، جوناگاد ، پور بندار ، دبوهومی دوارکا ، آمرلی ، راجکوت و جامناگ.

طوفان Tauktae |  نیروی دریایی تیم های نجات را در کرالا مستقر می کند ، IAF دارایی ها را در حالت آماده باش قرار می دهد

IMD همچنین در مورد طوفان هایی که می توانند مناطق ساحلی موربی ، کوتچ ، Devbhoomi Dwarka و Jamnagar را تحت تأثیر قرار دهند ، هشدار داد.

در 15 مه ، نارندرا مودی نخست وزیر آمادگی کشورهای مربوطه ، وزارتخانه های مرکزی و سازمان ها را بررسی کرد و از آنها خواست اطمینان حاصل کنند که همه با خیال راحت تخلیه می شوند.

آقای مودی در جلسه ای با حضور آمیت شاه وزیر کشور ، به مقامات دستور داد تا از آمادگی ویژه ای برای مدیریت COVID در بیمارستان ها ، زنجیره سرماخوردگی واکسن و سایر امکانات پزشکی برای بایگانی و نگهداری داروهای ضروری و برنامه ریزی حرکت بدون مانع از تانکرهای اکسیژن اطمینان حاصل کنند. ، بیانیه PMO گفت.

طوفان ها در خلیج بنگال و دریای عرب در ماه مه ، قبل از شروع موسمی معمول بودند ، اگرچه به گفته اولیای هواشناسی ، تعداد طوفان های این چنینی در سالهای اخیر در دریای عربستان در حال افزایش است.

Tauktae چهارمین طوفان طی این سالها بیش از دریای عرب در ماههای پیش از مونسون است.  این به دلیل افزایش متوسط ​​دمای سطح دریا ناشی از گرم شدن کره زمین است.

(با مشارکت Tiki Rajwi و PTI)