دانشمندان سازمان ملل متحد گفته اند برای نجات این سیاره ، جهان باید با بحران های تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن گونه ها با تدابیری که هر دو را تعریف می کند ، مقابله کند.

گزارش مشترک روز پنجشنبه ارگانهای علمی منفرد سازمان ملل متحد در مورد بررسی تغییرات اقلیمی و از بین رفتن تنوع زیستی نشان داد که روشهایی برای حمله همزمان به این دو مسئله جهانی وجود دارد ، اما برخی از تنظیمات گرمایش باعث انقراض گیاهان و حیوانات می شود.

سوخت های زیستی ، جذب و ذخیره کربن می تواند برای گونه ها خطرناک باشد

به عنوان مثال ، اقداماتی از قبیل گسترش محصولات انرژی زیستی مانند ذرت یا تلاش برای استخراج و دفع دی اکسید کربن از هوا می تواند از آنقدر زمین استفاده کند – دو برابر هند – که تأثیر “کاملاً بر تنوع زیستی فاجعه بار باشد”.  همکار و زیست شناس ، آلموت آرنت از انستیتوی فناوری کارلسروهه در آلمان گفت.

پاملا مک آلوئی ، بوم شناس بشر در دانشگاه راتگرز ، گفت: پاسخ سیاست ها به تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن تنوع زیستی مدت هاست که با مسئولیت آژانس های مختلف دولتی بسته شده است.

دانشمندان می گویند ، این مشکلات بدتر می شوند ، بهم می پیوندند و در نهایت به مردم آسیب می رسانند.

یک کارخانه بخار با زغال سنگ در پشت یک مزارع ذرت در داتلن ، آلمان ، در تاریخ 3 ژوئیه 2020. اقداماتی مانند گسترش محصولات بیوانرژی مانند ذرت یا تلاش برای استخراج و دفن دی اکسید کربن از هوا می تواند از زمین بسیار استفاده کند ، به طوری که تأثیر آن آلموت آرنت ، نویسنده مشترک گزارش ، گفت: “برای تنوع زیستی بسیار فاجعه بار است.” (مارتین مایسنر / آسوشیتدپرس)

هانس-اوتو پورتنر ، رئیس مشترک ، زیست شناس آلمانی که به نظارت بر پانل بین دولتی تغییرات اقلیم سازمان ملل کمک می کند ، گفت: “تغییر اوضاع و کاهش تنوع زیستی ، سعادت مردم و همچنین جامعه را تهدید می کند.”

پورتنر گفت ، آب و هوای متغیر زمین به طور طبیعی رشد زندگی ، از جمله انسان را شکل می دهد ، اما پس از اینکه مردم در دنیای صنعتی شروع به پمپاژ سوخت های فسیلی به هوا کردند ، باعث ایجاد مشکلات شکننده ای شد.

وی گفت: “زمان آن فرا رسیده است که اشتباهات خود را اصلاح کنیم.”  “سیستم آب و هوا از بین رفته است و تنوع زیستی رنج می برد.”

در این گزارش آمده است که حفاظت از جنگل های گرمسیری و زمین های ذرع سودآور است

در این گزارش آمده است: اقدامات زیادی وجود دارد که می تواند هر دو مشکل را همزمان حل کند.

پیت اسمیت ، دانشمند گیاهان و خاک در دانشگاه ابردین ، ​​یکی از نویسندگان این مقاله گفت: “حفاظت و بازیابی اکوسیستم های پر کربن ، مانند جنگل های بارانی و زمین های ذرت ، باید از اهمیت بالاتری برخوردار باشد.”

اگرچه برخی از راه حل های آب و هوایی ممکن است از بین رفتن گونه ها را افزایش دهد ، دانشمندان گفتند که تلاش برای محدود کردن نابودی در واقع به آب و هوا آسیب نمی رساند.

جون شین ، مدیر تحقیقات در انستیتوی تحقیقات ملی فرانسه ، گفت که بیشتر اقدامات انجام شده برای محافظت از تنوع زیستی همچنین به محدود کردن تغییرات آب و هوایی کمک می کند.  وی ضمن استقبال از علاقه روزافزون به راه حلهای طبیعی ، گفت که اقدامات حفاظتی “باید با کاهش آشکار انتشار همراه باشد”.

سیمون لوئیس ، رئیس علوم تغییرات جهانی در دانشگاه کالج لندن ، که بخشی از این گزارش نبود ، گفت: “این گزارش یک نقطه عطف مهم است.”

وی گفت: “سرانجام ، ارگان های جهان ، که اطلاعات علمی در مورد دو عمیق ترین بحران قرن 21 را ترکیب می کنند ، با هم کار می کنند.”  “متوقف کردن از دست دادن تنوع زیستی حتی دشوارتر از حذف تدریجی سوخت های فسیلی است.”