Greyhound Canada کلیه مسیرهای اتوبوسرانی را به طور دائمی در سراسر کشور به حالت تعلیق درآورده و پس از تقریباً یک قرن خدمات حمل و نقل اتوبوس بین شهری در کانادا را تعطیل کرده است.

شرکت اتوبوسرانی گفت که مسیرهای باقی مانده آن به انتاریو و کبک روز پنجشنبه به حالت تعلیق در خواهد آمد.

شرکت تابعه آن در ایالات متحده ، Greyhound Lines، Inc. ، پس از بازگشایی مرز ، به فعالیت در مسیرهای مرزی به تورنتو ، مونترال و ونکوور ادامه خواهد داد.

این تصمیم یک سال پس از آن صادر شد که Greyhound Canada به دلیل کاهش شدید مسافران و افزایش محدودیت های سفر در میان موج اول COVID-19 ، کلیه خدمات را به حالت تعلیق درآورد.

شرکت حمل و نقل اتوبوس سال هاست که با کاهش سواری ، افزایش رقابت و مقررات زدایی دست و پنجه نرم می کند.

استوارت کندریک ، معاون ارشد Greyhound کانادا ، گفت: اما از دست دادن کامل درآمد به اصطلاح فارکس در طی همه گیر شدن ، شرکت را مجبور به تعطیلی دائمی کرد.

وی به روزنامه کانادا پرس گفت: “این تصمیمی بسیار دشوار بود که ما با قلبی سنگین گرفتیم.”  “این بیش از 90 سال برای بسیاری از کانادایی ها یک حلقه نجات است.  این تأثیر زیادی خواهد داشت.  “

این راه حل ضربه ای به مناطق روستایی و دوردست است که متکی به برخی از شرکت های حمل و نقل اتوبوس بین شهری است.

مدت هاست که این سرویس بخشی از شبکه ای است که جوامع کوچکتر و شهرهای بزرگ را به هم متصل می کند و راهی ارزان و راحت برای مسافرت از همه – از کارگران و دانشجویان پایه گرفته تا افراد مسن و گردشگران – ارائه می دهد.

با این حال ، افزایش مالکیت اتومبیل ، اشتراک مسافرت ، تخفیف هواپیمایی و مهاجرت شهری به آهستگی سواری اتوبوس را تضعیف کرده و باعث شده Greyhound کانادا به تدریج فرکانس برخی از خدمات را کاهش داده و مسیرهای دیگر را به طور کلی کاهش دهد.

کندریک گفت: “شرکت های حمل و نقل شخصی برای حفظ این مسیرهای روستایی به درآمد تعرفه ای اعتماد می کنند.”  “وقتی سواری تمام شد ، باید تصمیم بگیریم.  یا فرکانس را کاهش می دهیم ، از بازارهای روستایی خارج می شویم یا به دنبال کمک هستیم. “

Greyhound Canada با استناد به کاهش سواری ، مقررات زدایی و رقابت یارانه ای ، کلیه فعالیت های خود را در غرب کانادا در سال 2018 متوقف کرد.

کندریک گفت ، با وجود چالش های مداوم با سایر مسیرها ، هیچ چیز نمی تواند شرکت را برای کاهش چشمگیر 95 درصدی مسافران در ابتدای بیماری همه گیر آماده کند.

چندین شرکت اتوبوسرانی با هم متحد شده اند و در میان افزایش محدودیت های COVID-19 برای کمک مالی به دولت های فدرال و استانی مراجعه کرده اند.  اما کندریک گفت که هدف آنها پشتیبانی موجود از یک بیماری همه گیر است – آنچه او “ناچیز کوچک” برای صنعت مسافر آشفته خواند ، که باعث شد Greyhound کانادا همه خدمات را در ماه مه گذشته به حالت تعلیق درآورد.

کندریک گفت: “در واقع کمبود حمایت وجود داشت.”  “ما یارانه دریافت نمی کنیم.”

وی گفت ، شرکت های حمل و نقل بین شهری همچنین با سیستم های حمل و نقل و بودجه عمومی که بودجه عمومی دارند رقابت می کنند و شرکت های خصوصی را در معرض آسیب قرار می دهند.

دولت انتاریو همچنین قول داده است که از ماه ژوئیه صنعت اتوبوس بین جامعه را از بین ببرد ، اقدامی که به کنترل Greyhound کانادا بر مسیرهای خاص پایان می دهد.

وی با اشاره به اینکه سرویس ایمن ، مکرر و مقرون به صرفه ای را به مسافران ارائه می دهد ، گفت: “ما یک سرویس اختصاصی اتوبوس اختصاصی در طول دالان های خاصی داشتیم.”

“تصمیم قاطع Greyhound کانادا امروز تأثیر زیادی بر مشتری ، به ویژه کسانی که در شبکه روستایی سوار می شوند ، خواهد داشت.”

پس از تعلیق خدمات مسافرتی Greyhound Canada در ماه گذشته ، حدود 260 کارمند اخراج شدند.  کندریک گفت ، 45 کارمند دیگر در نتیجه تعطیلی نهایی اخراج می شوند.

اتحادیه حمل و نقل متحد از تأثیر تعلیق کارگران شکایت کرد و گفت که هزاران نفر را بدون دسترسی به حمل و نقل ترک خواهد کرد.

جان کوستا ، رئیس اتحادیه بین المللی در بیانیه ای گفت: “این اخبار ویرانگری برای هزاران نفر از کانادایی ها ، به ویژه کسانی از جوامع بومی و ملل اول است که به سگ های حمل و نقل اعتماد می کنند.”

کندریک گفت: Greyhound قصد دارد ایستگاه های اتوبوس متعلق به خود را بفروشد.  کندریک گفت ، در مورد املاک اجاره ای ، برخی از توافق نامه ها منقضی شده اند یا “بند فسخ” دارند ، در حالی که این قرارداد با شرایط اجاره مطابقت دارد ، که ملزم به پرداخت آن است.

این شرکت گفت که بلیط های سفر پس از پنجشنبه بازپرداخت می شوند.  مشتریانی که کوپن مسافرتی معتبری دارند نیز می توانند درخواست بازپرداخت کنند.

تمام مسیرهای انتاریو و کبک که در ماه مه 2020 به حالت تعلیق درآمدند از نیمه شب پنجشنبه نهایی می شوند.  مسیرها عبارتند از:

“تورنتو-اتاوا-مونترال”.

“تورنتو-لندن-ویندزور”.

– سودبری-اتاوا / تورنتو

– تورنتو-کیچنر / گلف / کمبریج

– آبشارهای تورنتو-نیاگارا

“اتاوا-کینگستون”.

سواران در سراسر کانادا گفتند که از بسته شدن تازی ناامید شده اند ، مانند رابین براون 68 ساله که هنگام زندگی در نیاگارا فالس ، از اتوبوس تازی برای سفر به تورنتو استفاده کرد.

براون که اکنون در ونکوور زندگی می کند ، برای دیدار با دوستان از شهرهای کوچکتر در بریتیش کلمبیا که از طریق سایر وسایل حمل و نقل عمومی سرویس نمی شوند ، از مسیرهای اتوبوس تازی نیز استفاده می کند.

قبل از همه گیری ، او و همسرش قصد داشتند برای صرفه جویی در هزینه های سفر ، یک تازی را از ونکوور به وینیپگ ببرند.

وی با بیان اینکه “اگر بخواهد بین استان ها سفر کند ،” من واقعاً ناراحتم از دیدن این اتفاق ، واقعاً ناراحت هستم “، و افزود که اکنون به وینی پگ یا تورنتو پرواز خواهد کرد.

لیزا باریل از کلگری گفت که او خاطرات کودکی خود را از سوار شدن به یک اتوبوس تازی برای دیدار پدربزرگ و مادربزرگش در کلوود ، من داشته است.

در زمان بزرگسالی ، باریل گفت که مادربزرگش را هنگامی که از وی بازدید می کند از ایستگاه Greyhound در کلگری می برد.

باریل درباره مادربزرگ فقید خود گفت: “او می گفت (بسته شدن تازی) شرم آور است.”  احتمالاً ناامید خواهد شد و می گوید: “حالا چطور می خواهم شما را ببینم؟  “مایکل کلارک ، 35 ساله ، از واترلو ، انتاریو ، گفت که تقریباً هر ماه از اتوبوس تازی در کالج دیدن می کند تا به والدینش در کینگستون ، انتاریو ، اتاوا مراجعه کند.

وی گفت: “هنگامی که به کینگستون برگشتم ، آخر هفته می خواستم سفرهای یک روزه به تورنتو داشته باشم ، و اولین و جدیدترین اتوبوس ها را در داخل و خارج سوار می کنم.” مسیر به آن.

وی گفت که این تعطیلی برای شهرهای کوچکتر انتاریو “که تنها راه سفر به خارج از جامعه با اتومبیل است” “چنین ضرر وحشتناکی” بود.

این بیماری همه گیر تأثیرات مخربی بر صنعت اتوبوس های بین شهری آشفته کانادا گذاشته است.

شرکت های اتوبوسرانی به دلیل کاهش سریع سواری ، تهدید به نابودی شبکه حمل و نقل کشور ، از تعداد دفعات سرویس یا کاهش مسیرها کاسته اند.

در ژانویه سناتورهای دریایی نامه ای به عمر حمل و نقل فدرال عمر الگابرا فرستادند و از اوتاوا خواستند تا کمک مالی به اتوبوس دریایی کند.

این شرکت مستقر در شارلوت تاون هشدار داده است که مجبور است مسیرهای خود را بدون بودجه قطع کند.

سناتورها گفتند که با تعلیق ویا ریل و خطوط هوایی که پروازها را به منطقه کاهش می دهد ، اتوبوس برای سفرهای اساسی مانند حمل محصولات خونی یا بیماران به دفاتر بهداشت در سراسر منطقه مورد نیاز است.

در ژانویه ، دولت نیوبرانزویک مداخله کرد تا 720،000 دلار به یک اپراتور خصوصی اتوبوس منطقه ای ارائه دهد تا خدمات خود را به ادموندستون و کمپبلتون در شمال استان ادامه دهد.

این گزارش توسط مطبوعات کانادایی اولین بار در تاریخ 13 مه 2021 منتشر شد.