گرمای بازار گرم کانادا در ماه آوریل نشانه های کوچکی از سرما را نشان داد ، اگرچه میانگین قیمت فروش تقریباً نیمی از پایین ترین سطح در روزهای ابتدایی همه گیر افزایش یافت.

انجمن املاک و مستغلات کانادا روز دوشنبه اعلام کرد که تعداد خانه های فروخته شده در آوریل 12.5 درصد نسبت به ماه قبل که شلوغ ترین ماه برای کارگزاران است ، کاهش یافته است.

این گروه ، که نماینده کارگزاران کانادایی است ، گفت که فروش 85 درصد از کل بازارهای این کشور ، از جمله تقریباً در همه جا در انتاریو و بریتیش کلمبیا ، کاهش یافته است.

رئیس CREA ، کلیف استیونسون ، گفت: “در حالی که بازارهای مسکن در کانادا بسیار فعال هستند ، شواهد فزاینده ای نشان می دهد که برخی از عدم تعادل ها طی سال گذشته کاهش یافته است ، چیزی که همه می خواهند اتفاق بیفتد.”

از آنجایی که همه گیر COVID-19 نرخ بهره را به پایین ترین سطح سوق داد ، املاک و مستغلات از سال گذشته در آتش سوخت.  این موضوع در کنار این واقعیت که کانادایی ها از ماه ها قبل تعطیل شده اند ، باعث شده تا برخی از خریداران حاضر شوند برای بدست آوردن خانه مورد نظر خود هر آنچه که لازم است بپردازند.

این قطعاً همان چیزی است که خریدار آینده خانه جوش کلسکوویچ تجربه کرده است.  او و همسرش ماه ها به دنبال خانه ای در نزدیکی محل زندگی خود در پیت میدوز ، بریتیش کلمبیا بوده اند ، اما با وجود پیش پرداخت شش رقمی ، احساس می کنند از بازار بیرون رانده شده اند.

آنها در بالا ادعا کرده اند که تعدادی از خواص را ادعا می کنند ، اما همچنان بیش از حد است.  وی به سی بی سی نیوز گفت: “ما فقط از میزان هزینه ، خرید و بدهی مردم شوکه شده ایم.”

جوشوا کلشکوویچ به همراه همسر و دخترش نشان داده می شود.  این خانواده در تلاش برای خرید خانه در بریتیش کلمبیا هستند ، اما همچنان بازار را ترک می کنند. (جوشوا کلشکوویچ)

وی گفت: قیمت ها با سرعتی بالاتر از آنچه می توانند به پیش پرداخت خود اضافه کنند ، ادامه می دهند.  “ما فکر می کردیم همه چیز پایین می آید یا سرد می شود [but] به راه دیگر رفت [in the pandemic].  “

COVID-19 واقعا مدل های فصلی معمول املاک و مستغلات کانادا را از پنجره بیرون انداخت.

بازار مسکن معمولاً قبل از گرم شدن هوا با بهبود هوا سال را به آرامی آغاز می کند.  در پایان تابستان ، فروش با شروع سال تحصیلی معمولاً کاهش می یابد ، قبل از اینکه خنک شود تا سال دوباره پایان یابد.

اما خاموش شدن COVID-19 در روزهای ابتدایی همه گیری منجر به ایجاد دهانه ای در فروش در مارس و آوریل سال 2020 شد ، قبل از اینکه بعد از شروع مجدد کار در ماه مه فوران کند.

در هر سال دیگر ، فروش در آوریل بیشتر از مارس خواهد بود ، اما مارس 2021 شلوغ ترین ماه برای املاک و مستغلات ثبت شده است.  ریشی سوندی ، اقتصاددان بانک TD ، گفت: تاخیر در ماه آوریل می تواند تغییر جهت – یا دستیابی به موفقیت باشد.

“برای ارزیابی اینکه آیا بازار هنوز در یک حرکت صعودی است یا اینکه واقعیت واقعا درحال سرد شدن است اطلاعات ماه های بیشتری طول می کشد. با این حال ، داستان کوتاه مدت در حال گسترش است ، ما انتظار داریم که با افزایش نرخ بهره و بیشتر فروش در نیمه دوم کاهش یابد قوانین سختگیرانه برای آزمایش های استرس در حال گاز گرفتن است. “” همچنین باید مقداری بخار از افزایش قیمت ها استخراج کند. “

دلال وام مسکن سامانتا بروکس با وام های رهنی در کانادا می گوید که فروش از بالاترین رکورد در حال سقوط است زیرا برخی از وام گیرندگان بالقوه صرفاً منصرف شده اند.

وی به سی بی سی نیوز گفت: “خستگی خریدار واقعی است.”  وی گفت ، اگر 10 ، 20 خانه پیشنهاد دارید ، خسته شده اید و احتمالاً فکر می کنید در حال حاضر وقت خود را تلف می کنید.

“اما این واقعیت است ، زیرا در حال حاضر چیزی در محدوده قیمت برای یک فرد متوسط ​​وجود ندارد.”

تماشا کنید |  دلال وام مسکن سامانتا بروکس می گوید “خستگی خریدار” بر بازار تأثیر می گذارد:

سامانتا بروکس از وام های کانادایی می گوید فروش خانه از بالاترین رکورد در حال سقوط است ، تا حدی به این دلیل که خریداران پس از باخت در جنگ های گران قیمت مناقصه ناامید می شوند. 1:17

در حالی که تعداد فروش مسکن در حال کند شدن است ، افزایش قیمت ها همچنان در حال ظهور است.  متوسط ​​قیمت یک خانه کانادایی فروخته شده در آوریل 696000 دلار بود که نسبت به سال قبل 41.9 درصد افزایش داشت.

CREA می گوید که قیمت متوسط ​​ممکن است گمراه کننده باشد زیرا با فروش در بازارهای عمده مانند تورنتو و ونکوور مخدوش می شود ، بنابراین موضوع دیگری به نام شاخص قیمت مسکن صادر می شود که با بازارهای مختلف و انواع مسکن سازگار است.

اما حتی HPI نیز 23.1٪ افزایش یافته است که بالاترین رشد سالانه از سال 2005 است.

رابرت کاوچیچ ، اقتصاددان بانک مونترال ، می گوید آمارهای آوریل هنوز بازار پررونق مسکن را ترسیم می کند.  وی گفت: “تقاضا بسیار شدید است ، حتی اگر زیر سطح رکورد باشد.”

“این بازار از نظر جغرافیایی و قطعه ای هنوز بسیار قدرتمند است ، حتی اگر احتمالاً در اوج حرکت دیده باشیم – هنوز دور از ماه است.”