نیویورک (AP) – یک سگ هار وارد شده به ایالات متحده در این ماه باعث تحقیقات بهداشت عمومی در چندین ایالت شده است.

مقامات بهداشتی می گویند سگی که از آذربایجان به آمریکا آورده شده و در آخر خانواده ای در شهرستان چستر پنسیلوانیا به سر می برد ، رفتاری عجیب و غریب را آغاز کرد.  وی بعداً آزمایش هاری مثبت داد و مورد اتان قرار گرفت.  حداقل 12 نفر در معرض حیوان قرار گرفتند.

این سگ یکی از 34 حیوان بود – 33 سگ و گربه – که توسط سازمان نجات حیوانات از آذربایجان در فرودگاه بین المللی اوهار شیکاگو در 10 ژوئن وارد شد.

حیوانات در کابین اصلی هواپیما یا ترمینال اصلی فرودگاه نبودند.  مسافران اوهار در معرض خطر نیستند ، اما مقامات بهداشتی در حال بررسی این هستند که آیا سایر حیوانات موجود در این محموله نیز آلوده هستند یا خیر و هنوز صاحبان حیوانات خانگی جدید را ردیابی می کنند.

هاری دیگر در ایالات متحده به طور منظم در بین سگ ها شیوع نمی یابد ، اما حیوانات وارداتی خطر شیوع جدید در نظر گرفته می شود.

آژانس های فدرال در حال تحقیق بر روی مقامات بهداشتی در پنسیلوانیا ، ایلینوی ، ایندیانا ، نیوجرسی و نیویورک هستند.

این حادثه چهارمین سگ هار است که از سال 2015 به ایالات متحده وارد شده است. سه سگ قبلی سگ های نجات بودند که با گواهی واکسیناسیون هاری وارد شدند ، که بعداً جعلی شناخته شد.

این هفته ، CDC اعلام کرد که از 14 ژوئیه ، که هاری هنوز هم یک مشکل است ، ممنوعیت یک ساله سگهای بیش از 100 کشور – از جمله آذربایجان – را اعمال می کند.  این ممنوعیت به دلیل جهش تعداد توله سگهایی است که از ورود منع شده اند زیرا آنها سن کافی برای واکسیناسیون کامل ندارند.

___

دپارتمان بهداشت و علوم آسوشیتدپرس از وزارت آموزش علوم موسسه پزشکی هوارد هیوز پشتیبانی دریافت می کند.  AP فقط مسئولیت کلیه مطالب را بر عهده دارد.

بارگذاری …

بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …بارگذاری …