لورل هوبارد وزنه بردار نیوزیلندی برای بازی های المپیک توکیو به عنوان تیم ملی انتخاب شده است و پس از تغییر شرایط انتخابی ، اولین ورزشکار علنی تراجنسیتی است که در این مسابقات شرکت می کند.

امتیاز کلیدی:

لورل هوبارد به عنوان نماینده نیوزیلند در وزنه برداری 87 کیلوگرم زنان در المپیک توکیو

هوبارد 43 ساله قبل از عبور از سال 2013 در وزنه برداری مردان شرکت کرد.

وی طبق دستورالعمل های جدید برای سطح تستوسترون برای ورزشکاران تراجنسی واجد شرایط شرکت در المپیک 2015 بود.

بر اساس بیانیه کمیته المپیک نیوزلند ، هوبارد در وزن 87 کیلوگرم زنان شرکت خواهد کرد.

هوبارد در بیانیه ای گفت: “من از لطف و پشتیبانی که بسیاری از مردم نیوزیلند از من کرده اند سپاسگزار و فروتن هستم.”

این 43 ساله قبل از عبور از سال 2013 در مسابقات وزنه برداری مردان شرکت کرد.

وی هنگامی که کمیته بین المللی المپیک دستورالعمل هایی را به هر ورزشکار تراجنسیتی اجازه داد به عنوان یک زن به رقابت بپردازد ، شرط حضور در مسابقات المپیک 2015 را داشت ، به شرطی که سطح تستوسترون حداقل 12 ماه قبل از اولین مسابقه زیر 10 نانومول در لیتر باشد.

اما قابل قبول بودن آن توسط ورزشکاران سابق و دیگر منتقدان رهنمودهای کمیته بین المللی المپیک در مورد گنجاندن ورزشکاران تراجنسی مورد تردید قرار گرفته است ، که می گویند این امتیاز را در عملکرد بدست آمده در دوران بلوغ مردان نادیده می گیرند.

با این حال ، دولت نیوزیلند از شمول آن حمایت کرد.

رئیس اجرایی کمیته المپیک نیوزلند در بیانیه ای گفت: “لورل علاوه بر اینکه به دلیل رویداد خود در بین بهترین ها در جهان قرار دارد ، از معیارهای واجد شرایط بودن IWF برخوردار بوده است ، از جمله مواردی که براساس دستورالعمل های اجماع IOC برای ورزشکاران تراجنسیتی است.”

 لورل هوبارد پس از مصدومیت از ناحیه بازو از فینال وزن 90 کیلوگرم زنان در بازی های 2018 در بازی های Community Community انصراف داد.(

AP: مارک Schiffelbain

)

هوبارد نماینده بازی های نیوزیلند در جام جهانی 2018 در گلد کوست بود ، اما به دلیل مصدومیت مجبور شد از فینال وزنه برداری 90 کیلوگرم زنان انصراف دهد.

هوبارد در حالی که سعی داشت رکورد 132 پوند را بدست آورد آرنج خود را قوس داد و با درد آشکار میله را پشت سر خود انداخت.

او از بازی واضح کناره گیری کرد ، اتفاقی که مورد علاقه فوق العاده برای پیروزی بود.

یکی دیگر از ورزشکاران تراجنسی ، BMX سوار چلسی وولف ، به عنوان عضوی از تیم آمریکایی به توکیو سفر خواهد کرد ، اما از او به عنوان بازیکن تعویضی نام برده شده است و تضمین مسابقه ندارد.

نیوزیلند در مجموع پنج ورزشکار را از تیم وزنه برداری خود برای توکیو معرفی کرده است.

سایرین کاناه اندروز-ناهو (87- کیلوگرم) برای زنان ، مگان سیگنال (76- کیلوگرم زنان) ، دیوید لیتی (109 کیلوگرم مردان) و کامرون مک تاگارت (81- کیلوگرم مردان) بودند.

رویترز / ABC