مدیر عامل سابق و دو عضو هیئت مدیره سابق CannTrust Holdings Inc.  حدود سه سال پس از شرکت شرقی درگیر شدن اتهامات بدون مجوز در حال رشد ، اتهاماتی مطرح شد.

کمیسیون اوراق بهادار انتاریو و پلیس سوار بر سلطنتی کانادا روز سه شنبه گفتند که مدیر عامل سابق پیتر استو ، معاون سابق رئیس جمهور مارک لیتوین و رئیس جمهور سابق اریک پل به اتهام کلاهبرداری با اظهارات دروغ یا گمراه کننده به OSC و بازار متهم شده اند و اجازه ، مجاز یا رضایت به ارتکاب جرم.

لیتوین و پاول نیز با معاملات داخلی روبرو هستند و لیتوین و استو به ساختن دفترچه نامه دروغین و دفترچه مقدماتی دروغین متهم می شوند.

هزینه های مربوط به قانون اوراق بهادار پس از تعلیق مجوزهای CannTrust برای رشد هزاران کیلوگرم شاهدانه در اتاق های بدون مجوز در سال های 2018 و 2019 است.

OSC و RCMP ادعا می کنند که متهم در مورد سرمایه گذاران 50٪ از فضای در حال رشد در Pelham ، Ont CannTrust را فاش نکرد.  این مرکز مجوز بهداشت کانادا را ندارد و ادعا می شود از افشای اطلاعات شرکت ها برای ادعای انطباق با مصوبات نظارتی استفاده کرده است.

آنها همچنین ادعا می کنند که لیتوین و استو دفترچه هایی را برای جمع آوری پول در ایالات متحده امضا کرده اند که CannTrust کاملاً دارای مجوز و سازگار است و لیتوین و پاول در حال نگهداری اطلاعات CannTrust با داشتن اطلاعات غیرقابل انتشار در مورد پرورش غیرمجاز ، تجارت CannTrust را انجام می دهند.

این ادعاها هنوز در دادگاه ثابت نشده است.

OSC در ایمیلی به مطبوعات کانادا گفت ، دادگاه می تواند تا پنج سال زندان ، تا 5 میلیون دلار جریمه نقدی یا هر دو را برای هر متهم محکوم به نقض قانون اوراق بهادار انتاریو تعیین کند.

وکیل استو ، فرانک آداریو ، در بیانیه ای اظهار داشت که از اتهام موکل وی “ناامید” شده است.

“من و پیتر و خانواده اش منتظر جلسه عمومی هستم که شواهد نشان می دهد او صادقانه عمل کرده است.”

آداریو می گوید CannTust در زمان حضور Aceto در شرکت مورد بررسی های نظارتی و ممیزی های مالی زیادی بوده است و آنها هیچ مسئله قابل توجهی را مطرح نکرده اند.

وکیل لیتوین ، اسکات فنتون ، گفت که موکل او قصد دارد “شدیداً” ادعاها را به چالش بکشد.

فنتون در ایمیلی گفت: “آقای لیتوین می داند که وی کاملاً به تعهدات قانونی خود ، از جمله تعهدات قانون اوراق بهادار ، عمل کرده است.”

“وی هیچ گونه تخلفی مرتکب نشده است و همچنین از سایرین که احتمالاً مرتکب تخلف شده اند آگاهی نداشته است.”

نمی توان از Paul برای اظهار نظر استفاده کرد.

قرار است همه متهمان در تاریخ 26 ژوئیه در دادگاه حاضر شوند.

استو که رئیس و مدیرعامل بانک ماندارین بود ، اکنون رئیس اتحاد رهن است.  در ماه ژوئیه 2019 توسط CannTrust به فسخ رسید.

لیتوین ، که در ماه مارس از CannTrust استعفا داد ، به عنوان رئیس Forum Financial Corp منصوب شد.  در نمایه LinkedIn.

OSC و RCMP با تیم اجرای بازار یکپارچه ، به رهبری یک بخش RCMP متمرکز بر کلاهبرداری در بازار سرمایه ، کار کرده اند.

جف کهو ، مدیر OSC ، در یک گفت بیانیه.

این هزینه ها بعد از CannTrust Holdings Inc.  بازگشت در دسامبر سال 2020 با معرفی مجدد دو مارک تفریحی Liiv و Synr.g به بازار کانادا.

به عنوان بخشی از بازگشت ، مدیر عامل جدید CannTrust ، Greg Gayat گفت که این شرکت ابتدا در انتاریو ، آلبرتا و بریتیش کلمبیا تمرکز خواهد کرد.  بعد از اینکه Cannrust تأمین شاهدانه ثابت در این استان ها را تأسیس کرد ، وی گفت این شرکت در سایر بازارها گسترش خواهد یافت و محصولات جدیدی را در سال 2021 معرفی خواهد کرد.

وی همچنین قول داد که طیف گسترده ای از محصولات پزشکی CannTrust در آینده نزدیک بازگردد و این محصول وارد بازاری شود که تمرکز خود را بر روی محصولات غذایی ، vape و مضمون قرار داده است.

وی گفت که مشکلات ناشی از رسوایی فزاینده و بدون مجوز در پشت CannTrust وجود دارد و این شرکت 18 ماه را در یک برنامه جامع اصلاحات متمرکز بر انطباق و ساده سازی تجارت صرف کرده است.

این گزارش توسط The Canadian Press اولین بار در 22 ژوئن 2021 منتشر شد.