آرلین فاستر استیو آیکن را به خاطر شخصیت “سرراست و صادقانه” وی ستایش کرد ، همانطور که ​​آرزو می کند رهبر کنار UUP باشد.

استعفای آقای آیکن 10 روز پس از آن صورت گرفت که خود خانم فاستر به دنبال حمله داخلی به وی مجبور به استعفا از سمت رهبر DUP و نخست وزیر شد.

روز شنبه ، او در میان سیاستمداران از سراسر جزیره ایرلند بود تا برای رهبر منصرف UUP آرزوهای خوب بفرستد.

وی در توئیتر خود نوشت: “اوایل امروز با استیو در تماس بودم تا برای او و خانواده اش آرزوی خوبی برای آینده داشته باشم.”

“در تمام روابط ما ، به عنوان رهبران حزب ، او را بسیار مستقیم و صادق دیدم.”

Taoiseach Micheal Martin در توییتر خود نوشت: “من آرزو می کنم کهSteveAikenUUP بهترین ها را برای آماده شدن برای کناره گیری از سمت رهبری UUP بخشد.

“اگرچه ما اغلب دیدگاه های مختلفی داشتیم ، اما من همیشه از بحث ها و تعهدات خود قدردانی می کردم.”

در توئیتر ، رهبر SDLP ، کلوم ایستوود گفت ، “من همیشه از همکاری باSteveAikenUUP لذت بردم ، و آرزوی بهترینها را برای فصل بعدی برای او دارم.”

رهبر حزب اتحاد نائومی لانگ خاطرنشان کرد که در مدت زمان کوتاهی دو تغییر عمده در رهبری اتحادیه رخ داده است.

وی در توییتر خود نوشت: “بعداً زمان کافی برای تجزیه و تحلیل وجود خواهد داشت ، اما در حال حاضر می خواهم برایSteveAikenUUP آرزوی خوبی برای آینده داشته باشم.”

“علی رغم اختلافات سیاسی ما ، او همیشه احترام و ادب را در هر مبادله ای حفظ می کند.”

جیم آلیستر ، رهبر TUV گفت که جریان سیاسی نمی تواند اتحادیه ها را از مبارزاتشان علیه پروتکل بحث برانگیز Brexit در ایرلند شمالی منحرف کند.

وی گفت: “با تغییرات رهبری که بر دو اتحادیه دیگر تأثیرگذار است ، بدیهی است که این یک زمان ناآرام در خانواده اتحادیه است.”

“آرزو می کنم هر دو آرلین فوستر و استیو آیکن در مسیرهای آینده خود خوب عمل کنند و اعتراف کنند که من علی رغم اختلافات ، کار صادقانه و منصفانه ای پیدا کردم.

“البته ، تنها س isال مربوط به DUP و UUP در مورد اینکه چه کسی را به عنوان رهبر متبوع خود انتخاب می کنند ، است.

“من امیدوارم که انتخاب آنها به هدف اتحادیه کارگری مشترک مبنی بر شکست پروتکل تخریب اتحادیه اختصاص یابد.”