وزیر امور خارجه ماریس پین روز یکشنبه گفت ، شکایت استرالیا به سازمان تجارت جهانی در مورد وظایف ضد دامپینگ چین در صادرات شراب باید گفتگوهای دو جانبه را فراهم کند.

دولت روز شنبه شکایتی را در مورد تعرفه هایی که سال گذشته اعمال شده بود و تقریباً صادرات شراب استرالیا به بازار چین را از بین برد ، شکایت کرد.

پین در مصاحبه با برنامه Broadcasting Corp. استرالیا (خودیها) گفت: “آنچه به ما اجازه می دهد اختلافات را شروع کنیم ، حل و فصل اختلافات است که در واقع بحث دوجانبه با چین است.”

“ما تعرفه های بیش از 200٪ راجع به شراب استرالیا مشاهده کرده ایم. ما اعتقاد نداریم که این با تعهدات WTO چین مطابقت داشته باشد. بنابراین این بخش از فرآیند به ما امکان می دهد این مکالمه مستقیم را داشته باشیم.”

دولت استرالیا غالباً شکایت داشته است که چین درخواست های کاهش تنش های تجاری را نادیده می گیرد.

این دومین بار طی شش ماه است که استرالیا به WTO می رود.  در ماه دسامبر ، کانبرا با طرح شکایتی رسمی خواستار بررسی تصمیم چین برای وضع تعرفه های بالا بر واردات جو استرالیا شد.

روابط با چین که پس از آنکه استرالیا Huawei را در شبکه پهنای باند 5G نوپا در سال 2018 ممنوع کرد ، بسیار سنگین بود ، پس از آنکه کانبرا خواستار تحقیقات بین المللی در مورد ریشه ویروس کرونا شد ، که اولین بار سال گذشته در چین مرکزی گزارش شد ، وخیم تر شد.

چین ، بزرگترین شریک تجاری استرالیا ، با اعمال تعرفه بر کالاهای استرالیایی ، از جمله شراب و جو ، و واردات محدود گوشت گاو ، زغال سنگ و انگور استرالیا ، اقدامات توصیف شده توسط ایالات متحده به عنوان “اجبار اقتصادی” در این کشور.

پین در مورد انگیزه بین المللی تازه برای یافتن پاسخ در مورد ریشه ویروسی که باعث COVID-19 می شود ، پرسیده شد که حفظ حرکت بسیار مهم است.

پین گفت: “ما متعهد هستیم که با شرکای خود همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که (…) تحقیقات می تواند به مواد مورد نیاز خود از جمله در چین دسترسی پیدا کند.”