آستین ، تگزاس (AP) – تگزاس سقط جنین را از اوایل شش هفته ممنوع می کند – قبل از اینکه بسیاری از زنان متوجه باردار شدن خود شوند – و به شهروندان خصوصی اجازه می دهد قانون را از طریق دادخواست های مدنی علیه پزشکان و دیگران تحت تدابیری که پیش از این از GO گرفته شده است ، اجرا کنند – روز چهارشنبه بر خانه دولت تسلط داشت.

این اقدام تگزاس را مجبور می کند تا برای تصویب به اصطلاح “صورتحساب ضربان قلب” ، که عمدتا توسط دادگاه های فدرال مسدود شده است ، به حدود دو ایالت دیگر به رهبری جمهوری خواهان بپیوندد.

یک نسخه مشابه قبلاً از مجلس سنای ایالت عبور کرده است و همه اختلافات باید قبل از اینکه لایحه به فرماندار جمهوری خواه گرگ ابوت برسد توافق شود.  فرماندار پیشنهاد کرد که آن را به قانون امضا کند.

قانون تگزاس سقط جنین را پس از اولین تشخیص “ضربان قلب” جنینی ممنوع می کند. فناوری پیشرفته می تواند یک سوسو زدن سیگنال الکتریکی را برای شش هفته دیگر از بارداری تشخیص دهد ، حتی اگر جنین هنوز جنین نیست و قلب ندارد.  به گفته متخصصان پزشکی ، این جنین جنینی است که از هفته یازدهم بارداری آغاز می شود.

شلبی اسلاوسون ، حامی مجلس ، قبل از تصویب این لایحه 81-63 ، گفت: “پس از شناسایی این ضربان قلب ، زندگی محافظت می شود.”  “سقط جنین زیاد به معنای پایان قلب تپنده است.”

یک ماده منحصر به فرد در لایحه تگزاس مقامات دولتی را از تحریم منع کرده است.

در عوض ، به هر کسی ، حتی شخصی خارج از تگزاس ، اجازه می دهد تا از پزشک یا شخص دیگری که ممکن است به شخصی در سقط جنین کمک کرده باشد ، شکایت کند و خسارت مالی را جویا شود.  طرفداران این اقدام امیدوارند که این مصوبه از چالش های حقوقی که چنین قوانینی را در جای دیگر محکوم کرده است ، دوام بیاورد.

“قانون ضربان قلب تگزاس رویکرد جدیدی است که به شهروندان اجازه می دهد سقط جنین را از طریق پرونده های خصوصی پاسخگو باشند.  این لایحه زنان مجاز به سقط جنین را مجازات نمی کند. “

با این حال ، منتقدان می گویند این مقررات به مخالفان سقط جنین اجازه می دهد تا دادگاه ها را به دلیل آزار و اذیت پزشکان ، بیماران ، پرستاران ، مشاوران خشونت خانگی ، دوستی که زنی را به کلینیک برده و یا حتی والدینی که مراحل پرداخت را انجام داده اند ، به دادگاه بکشند.

داستان ادامه دارد

و آنها استدلال می کنند که این باعث نقض الزامات قانون اساسی ایالت می شود که ادعاهای مدنی فقط توسط طرف های متضرر قابل طرح است.  بر اساس این لایحه ، شخصی که پرونده را تشکیل می دهد نیازی به ارتباط شخصی با سقط جنین مورد نظر ندارد.

نسخه House اجازه تجاوز جنسی یا کسی را که از طریق محارم زنی باردار شده است ، نمی تواند دادخواست سقط جنین دیررس را مطرح کند.

این لایحه با گروه های پزشکی مخالفت کرد.

یک گروه 200 نفره از پزشکان روز دوشنبه به رهبری اتاق نوشتند: “صرف نظر از اعتقادات شخصی ما در مورد سقط جنین ، به عنوان پزشکان مجاز در تگزاس ، از شما می خواهیم که قوه قضائیه را علیه ما مسلح نکنید.”

دونا هوارد ، یک دموکرات اشک آور ، گفت که هنگام جستجوی سقط جنین ، زنان را مجبور به “گوشه تاریک” می کند.

هوارد گفت: “ما نمی خواهیم به زمانی برگردیم که زنان مجبور بودند در سایه پنهان شوند و با اقدامات خطرناک جان خود را به خطر بیندازند.”

قانون تگزاس در حال حاضر سقط جنین را پس از 20 هفته ممنوع کرده است ، به جز یک زن که بیماری پزشکی تهدید کننده زندگی است یا اگر جنین دارای ناهنجاری شدید باشد.

طرفداران این به اصطلاح “صورتحساب ضربان قلب” امیدوارند که یک چالش قانونی برای رسیدن به دادگاه عالی ایالات متحده ، جایی که آنها به دنبال یک ائتلاف محافظه کار جمع شده تحت رئیس جمهور دونالد ترامپ برای پایان دادن به قانون اساسی سقط جنین محافظت شده تحت عنوان دادگاه عالی در سال 1973. رأی دادگاه v. Rowe v. Wade.