بازیکنان انگلیس ممکن است امروز صبح در یورو 2020 در تلاش برای گلزنی مقابل اسکاتلند شکست خورده باشند ، اما تقریباً همزمان ، یک انگلیسی در فوتبال آمریکای جنوبی مشهور شد.

بن بررتون در استوک آن ترنت متولد شد ، اما معلوم شد که در شیلی در کوپا آمریکا – قهرمانی قاره آمریکای جنوبی بازی می کند.

و برتتون در اولین شروع خود برای شیلیایی ها ، امروز صبح با گلزنی برابر بولیوی قهرمان خود را به اثبات رساند.

ضربه کم و قدرتمند او در دقیقه 10 به بن بست رسید و شیلی موفق شد بولیوی را برای بقیه حفظ کند تا پیروزی 1-0 را به دست بیاورد.

شارژ کردن

“یک شروع. یک هدف. قبلاً یک قهرمان شیلیایی!”  یک حساب توییتر کوپا آمریکا را اعلام می کند.

بریتون ، که در مسابقات قهرمانی انگلیس فوتبال باشگاهی خود را برای بلکبرن روورز بازی می کند ، برای اولین بار در اولین بازی شیلی در این مسابقات مقابل لیونل مسی آرژانتین ، از نیمکت جدا شد.

او چگونه و چرا برای شیلی بازی می کند؟

بریتون نماینده انگلیس در سطح زیر سطح بود و همانند سال 2017 و با بیشترین امتیاز در مسابقات با سه گل یورو زیر 19 سال را از آن خود کرد.

شارژ کردن

اما او یک مادر و پدربزرگ شیلیایی دارد و بنابراین حق بازی در آمریکای جنوبی را داشت.

انتخاب وی برای تیم شیلی در سن 22 سالگی باعث شد تا وی برای اولین بار از زمان دیدار در کودکی به کشور بازگشت.

وی پس از پیوستن به تیم گفت: “این عالی است و یک امتیاز واقعی است ، خصوصاً برای مادر خانواده ام.”

“من مدتهاست می دانم که شیلی مرا زیر نظر دارد ، اما من فقط سرم را پایین انداختم و می خواستم با بلکبرن روورز خوب کنم.

“سپس اخیراً آنها با من و خانواده ام تماس گرفتند تا به ما اطلاع دهند و ما تصمیم گرفتیم که می خواهیم این کار را انجام دهیم و بهترین کار را انجام دهیم. این یک افتخار واقعی است ، شیلی تیم بزرگی است که می تواند عضو آن باشد و مادر ، پدربزرگ و همه من خانواده بسیار افتخار می کنند

“این برای آنها واقعاً ویژه است. همه وقتی فهمیدند گریه کردند. واقعاً هیجان انگیز است و آنها واقعاً به من افتخار می کنند و من نمی توانم صبر کنم تا بازی کنم.

“من در سن جوانی برای انگلیس بازی کردم و این افتخار بزرگی نیز بود ، اما برای من فرصتی بود که نتوانستم آن را رد کنم و بازی برای طرف دیگر خانواده ام افتخار بزرگی است.

بریتون به استوک سنتینل گفت که اسپانیایی او به کمی کار احتیاج دارد و گفت که برای معرفی به تیم مجبور است Feliz Navidad (کریسمس مبارک) را بخواند ، زیرا این تنها چیزی است که او به این زبان می داند.

شارژ کردن